יום שישי, 15 בינואר 2010

קורדובה - פרפרים ומומיות

נחתתי לחום וללחות של באנוס איירס לאחר טיסה מושלמת של 3 שעות של נוף יפיפה ומבט מדהים על באנוס איירס בלילה ,עיר אין סופית שלא ניתן לראות את סופה, הייתי דבוק לחלון.
בבאנוס איירס העברנו מספר ימים עד ליציאה לקורדובה, בבאנוס הכרנו את בן, צרפתי שגר במרחק שעת נסיעה ברכבת מפריס ... איתו טיילנו קצת בבאנוס וכמובן הוזמנו לצרפת ,איך לא ?

בבאנוס איירס גם פגשנו בשנית את קרני ורמי ! שעשו הזמנה לחדר בהוסטל שבו היינו לאחר שהם חזרו מטיסה ממפלי האיגווסו ובילו שם 3 ימים טובים ... שמחנו כל כך לפגוש אותם ולטייל איתם ,עם קרני ורמי הלכנו בנוסף למופע טנגו בבית הקפה המפורסם ביותר בבאנוס איירס "קפה טורטוני" ,המופע היה יפיפיה והציג את מיטב הטנגו של באנוס איירס ובלי קשר לזה שיצא לנו לראות מופע רחוב מרהיב של טנגו איכותי ביותר וביצועים בהחלט מרשימים ,ביום שבו היינו צריכים לעזוב לצערנו היינו צריכים גם להפרד מרמי וקרני ,הפרידה היתה קשה כי בשבילי זה היה ממש כמו להיפרד ממשפחה ... קרני ורמי בהחלט דאגו לנו ואף הזמינו אותנו לארוחה בהופעה שהלכנו אליה ,עזבנו לכיוון תחנת האוטובוס תוך כדי הבטחה להתראות בארץ אצל רמי בעמק חפר !

אל קורדובה המשכנו לאחר מספר מחשבות לאן בדיוק להמשיך ומה המסלול הנכון לעשות בהתחשב בזה שאנו צריכים לחזור לבאנוס איירס להופעה של מטליקה שכל כך חיכיתי לה ,הנסיעה היתה נסיעת לילה של 10 שעות ...
מטרתינו היתה להישאר בקורדובה יומיים בלבד ולהמשיך הלאה לשבוע שלם במנדוזה.

מה שמשך אותנו כל כך לקורדובה זה לא המסיבות וחיי הלילה שכולם מחפשים ,קרני ספרה לנו על מוזיאון מאוד מאוד מיוחד בשם מוזיאון רוקסן שניתן להגיע אליו דרך קורדובה ,המוזיאון כולל אוספים שונים שנאספו ע"י אדם אחד ששאיפתו היתה לשמר אוספים וחפצים שונים למען האנושות ...  במוזיאון ישנם חפצים ישנים מכל מיני סוגים ,אוספי פרפרים וחיות ,ומה לא .. פשוט הכל.

הגענו לקורדובה ,עיר נחמדה מאוד שאני אישית לא התלהבתי ממנה כלל ,איך שהגענו והתמקמנו בהוסטל יצאנו לתחנת המיניבוסים הקרובה על מנת לקחת מיניבוס של שעתיים וחצי לכיוון עיירה הנקראת "מינה קלאוורו" שמשם רק נוכל להגיע לעיירה אחרת ששם המוזיאון נמצא ... זה היה מסע שלם של כמה שעות בדרכים והליכה של 2 ק"מ עד שהצלחנו לתפוס מונית ישירות למוזיאון שממוקם בחור אמיתי !

הכניסה מרשימה ביותר ,40 פסלים שונים אחד מן השני ניצבים בכניסה ... תיירים בקושי ניתן היה לראות במקום ולרב רק מקומיים ,נכנסנו עם הנחת סטודנט ופשוט לא האמנו למה שמוצג במוזיאון הזה .. פשוט מדהים.

שלל אבנים מדהימים שלא ידעתי ולא שערתי לעצמי שקיים דבר כזה ,מומיות ושלדים שונים ...

ברגע שהגעתי לאזור בו מוצגים פוחלצים והאוסף העצום של הפרפרים בהחלט הייתי מרותק לגמרי.

פשוט מדהים כמה סוגי פרפרים והפרה בעלת 2 הראשים ,הגדלים ההזויים של החרקים והדוגמאות שנמצאות על גופם.

כן וגם אנחנו שם.

המוזיאון הזה השאיר עלי רושם רב ! ראיתי בו דברים מיוחדים כל כך וכבר הייתי בטוח שכל המאמץ להגיע לאותו מקום היה שווה את זה ,באותו יום הצלחנו לחזור בלילה לקורדובה ולמחרת כבר תפסנו אוטובוס המשך לכיוון מנדוסה לשבוע של מנוחה וכיף ...

1. אכן מוזיאון רוקסן מרתק ומהווה בודאי תרומה חשובה לדורות הבאים, בהכרות עם מה שהיה 100-200 שנים קודם, בלי אייפדים וסמארטפונים....
    קורדובה לא שווה יותר מבקור במוזיאון.
    מנדוסה עיר יפהפיה, שוכנת באיזור שמאפשר הרבה טיולי שטח, כולל הפארק של ההר הגבוה ביותר ביבשת - אקונקאוה, כמעט 7000 מטר.