יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

ברילוצ'ה - חלק א'

א'טוב ,לאחר נסיעה של 20 שעות מפרטו מדרין הגענו לעולם חדש ומדהים ,כל המילים והתמונות התחברו יחדיו למראה ההרים האגמים והירוק המושלם שנצפה מחלון האוטובוס הדו קומתי.


כשעה מברילוצ'ה בעוד כולם ישנים על כסאות ה CAMA (כסאות שנפתחות לחצי מיטה) שלהם ונמצאים בעולם אחר ,אני הייתי דבוק לחלון האוטובוס בקומה השניה ,הנוף שראיתי גרם לי להחסיר פעימה כל פעם מחדש ,למה כולם ישנים ?
לאף אחד זה לא עושה את זה ? מסתכלים ... אומרים "וואלה נוף מדהים" וחוזרים לישון ,אני הייתי מרותק לא מסוגל לעצום עין לשניה שחס וחלילה לא אפסיד עוד בית עץ חלומי או הר מדהים מלא שלג.


בתמונה זו תוכלו לראות קטע "קטן" מרצועת האנדים המדהימה וכיצד בשלב זה הם חוסמים רצועת עננים שמגיע מכיוון צי'לה ,המחזה היה מרהיב ,לראות כיצד שאריות עננים מצליחים לפלח את דרכם בין ההרים ואט אט עוברים לצד הארגנטינאי של האנדים ומשפיעים על כל מזג האוויר .

הגענו לברילוצ'ה ,הכל נקי יפה וחלומי .... המוני ישראלים מכל כיוון ,ההרגשה שמסביבך יש כל הזמן ישראלים לא תרמה לי כלל וכלל ,להיכנס למסעדה ולשמוע רק עברית זה לא כיף גדול ... אנחנו בצד השני של העולם לא ?

במהלך חיפוש הוסטל טוב מצאנו מקום מאוד מאוד שקט שמסתבר שהוא בעצם בית של משפחה שבקומה העליונה יצרה לעצמה הוסטל שקט ביתי ומושלם !
0 ישראלים ומעט אירופאים נחמדים שלא משאירים אותך משועמם לרגע.

 

הנוף שנגלה לפנינו ברגע שנכנסו לחדר ,בעוד כולם זורקים את התרמילים הכבדים על המיטות אני עומד מול החלון ומחסיר פעימה נוספת בעוד התרמיל הגדול יושב על גבי כאילו היה ריק.
איפה אני ? מזה המקום הזה ?
באותו הרגע עלה לי החזון הראשון ,אני רוצה להיות באמצע אגם עם קיאק ומוקף בנוף המושלם הזה שמייצג בעייני שלמות ,האדרנלין שרץ בדם לא מפסיק לזרום !
את החזון הזה הגשמתי בהמשך ...


רק על השוקולד ,הגלידות והסטקים במקום הזה ניתן לכתוב בלוג שלם ,כמויות הסוכר כאן גורמות לך להשתגע ,פשוט גן עדן עלי אדמות ,להבריץ כל יום רבע קילו גלידה טעמים שהלשון מתקשה לקלוט ובסכום זעום שלא נתפס.
לאכול סטק כל כך טוב שהראש פשוט עף אחורה ,עוצם עיניים ומתרכז בטעם המושלם.



הרחוב הזה מזכיר לכם משהו ?

הקילומטר ה 17 וטיול גשם במעבה היער
לאחר יומיים של רביצה והתאקלמות יצאנו לטיול יום ראשון ,טיפוס על הר במשך חצי שעה והגעה לתצפית הטובה ביותר שקיימת באזור "הקילומטר ה 17" נפלנו על יום קר מלא ברוח וגשם אבל זה לא עצר אותנו כלל.
הנוף היה עוצר נשימה ,360 מעלות של נוף מושלם ,לאיפה שלא מסתכלים יש הרים אגמים ובתים חלומיים שפשוט לא נתפס איך אנשים חיים !


את הירידה עשינו ברכבל ואנחנו כבר למטה.
לאחר שיחה קצרה החלטנו להתפצל 3 חזרו לברילוצ'ה כי פחדו להתקרר קצת ואני ואסף החלטנו להמשיך הלאה
קצת גשם וקור לא יעצרו אותנו מלחקור את כל האזור בו הינו ויצא טיול יום מדהים !

המשכנו עם האוטובוס עוד חצי שעה של נסיעה לכיוון השמורה LALO LALO בה תוכלו למצוא את המלון הכי יוקרתי ויקר בארגנטינה ! כמויות של רכבי יגואר ישנים ומדהימים ,מגרשי גולף הפרוסים על גדות האגמים ופאר שלם על עשרות דונמים של ירוק.



לאחר ביקור במלון (שכמובן לא נתנו לנו להיכנס אליו ,שני מוצ'לרים מלאים מים) המשכנו רגלית לכיוון היערות ,הליכה של חצי שעה והגענו לתחילת מסלול מדהים ביותר ,הליכה בתוך יער כמו גו'נגל כאשר גשם ומים בכל מקום ... היה מאוד נחמד לראות המון מקומיים שעושים את המסלול דווקא בגשם כי אז ניתן לראות את הצמחיה טוב יותר ,הצבעים חזקים יותר והאווירה מדהימה וקסומה.



לאחר הליכה של 3 שעות הלוך חזור לקחנו את האוטובוס חזרה עייפים אך מרוצים !

מגשימים חזון - אני וקיאק באמצע האגם
לאחר יומיים החלטתי לעשות קיאקים באגם ,עזרה קטנה מבעל ההוסטל ויצאנו לדרך ,אני ואסף הגענו לאגם מדהים ביופיו לאחר נסיעה של חצי שעה דרומה ,הבית ששימש כנקודת יציאה היה מדהים ! ממש כמו בסרטים ,בית גדול על האגם מדשאות גדולות ומזח מרהיב שדרש תמונת חופש אמיתית.


המתנו קצת לקבוצת אירופאים ממש ממש נחמדים ויצאנו לדרך ,למידה קצרה כיצד עובדים נכון עם הקיאק והציוד והתחלנו לשוט למרכז האגם בצורה מהירה וחלקה !




והינה אנחנו במרכז האגם המדהים לא יודעים לאיזה כיוון להסתכל כבר !



לאחר ההגעה למרכז האגם התחלנו לחתוך לגדה שם פתחנו שולחן עם אלפחורס וקצת קפה ותה ,הספקנו לדבר הרבה עם חבר'ה שונים מכל העולם ולשמוע קצת איך הם חיים בכל מקום ,וגם עד כמה הם אוהבים את ישראלים ובכלל ישראלים.

בחזרה להוסטל וקצת פלייסטישן עם הילדים של המשפחה שגרה מתחתינו.


לצערנו החורף הגיע מאוחר השנה ולכן כל הטרקים סגורים חוץ מטרק אחד שנקרא FREY ,טרק של יומיים שאותו כמובן עשינו ... לעזוב את ברילוצ'ה לא יהיה פשוט.

תגובה 1:

  1. אור פשוט מדהים.
    יש כאן טיפים מעולים למטייל.
    אני ממש שמחה לשמוע אותך נהנה.
    תמשיך לעשות חיים ולשתף אותנו כאן.
    מתגעגעת
    שמרית

    השבמחק