יום שלישי, 15 בדצמבר 2009

קרטרה אוסטרל בטרמפים - להתמכר לדרך

מה חשבנו לעצמנו ? מסע טרמפים לאורך כביש מספר 7 – קרטרה אוסטרל .. אחת מהדרכים מהיפות בעולם !

הדרך הטובה ביותר לדענו בה ניתן לחוות את הקרטרה ,הנופים עוצרי הנשימה שיתגלו בפנינו בעוד אנו זרוקים מאחורי טנדר ישן עם כלב שפניו כנגד הרוח ואנחנו איתו ... ככה חשבנו שזה יהיה ממש כמו בסרט.

את דרכנו התחלנו מפורטו מונט ,הגעה בצהריים והתארגנות על מזון ל 3 ימים במידה ונתקע באותו מקום ללא טרמפ ,דברים כאלו קורים וצריך להיות מוכן למה שלא יהיה .. אוכל וציוד מלא .. משקל התרמילים שעל הגב בהתאם.

לקראת הערב התחלנו להתקדם לכיוון הנמל להשיג כרטיסים למעבורת שיוצאת לכיוון צ'יטן ,העיר שממנה ניתן להתחיל את הקרטרה אוסטרל בטרמפים ,כשהגענו לנמל אחרי הליכה של כחצי שעה התבסר לנו כי אזלו כל הכרטיסים ונצתרך להמתין מספר ימים עד למעבורת הקרובה !
כאפה מצלצלת ולא ידעתי איך לאכול את עצמי על כך שלא הזמנתי מראש ... אבל מעט תקווה עוד היתה ונשארנו ליד הקבלה במידה ואולי יהיה נס ו2 כרטיסים יתבטלו בדקה תשעים ,עוד שעתיים המעבורת יוצאת ואנחנו ממתינים ... לפתע התבסר לנו כי 2 כרטיסים משום מקום פשוט התבטלו ברגע האחרון והם פשוט שלנו !
איך ברגע בן אדם יכול להיות מאושר זה מדהים !
הליכה מהירה לחדר ההמתנה ויאלה עולים למעבורת לקראת 10 שעות של שייט במי האוקיינוס הפסיפי לכיוון העיר ההרוסה "צ'יטן" ,העיר צי'טן נחרבה כליל לפני שנה וחצי עקב התפרצות הר הגעש הצמוד לעיר .. חששנו מלהגיע לשם בגלל שלא ידענו איך נצא משם .. האם נמצא טרמפים משם ?! נשארו שם כמה משפחות בודדות שסרבו לעזוב את העיר.

השיט במעבורת היה מיוחד מאוד ... נכנסו למצב טרמפיסטים והתחלנו להכיר כמה שיותר על הספינה בשביל אולי למצוא טרמפ טוב לעיר הבאה לאחר צ'יטן ... הכרתי בחור שגר בצ'יטן שניתן לי אינפורמציה טובה וגם כמה נהגי משאיות .. שלצערי לא יכלו לקחת אותנו עקב כמות הציוד שהיה עליהם ...
השקיעה היתה מרהיבה כרגיל ... דרום אמריקה יודעת לספק שקיעות וזריחות שיכולות להמיס את הלב .. צורות העננים כאילו אמן עומד בשמיים ומעצב אותם לאט לאט.

לאחר לילה ארוך הגענו לעיר צ'יטן עם המעבורת .. המזג האוויר היה גרוע ביותר .. לא ראינו כלום ,לנחות עם מעבורת בשום מקום עם ערפל כבד שסוגר אותך מכל הכיוונים ,כאן האדרנלין התחיל לזרום לנו לוורידים ... יאלה מתחילים !

לקחנו את התרמילים מבטן המעבורת והתחלנו ללכת לכיוון מספר רכבים שעמדו ביציאה מהמזח ,אחת מהן היתה מסחרית שלקחה אנשים בתשלום לעירות השונות במחירים גבוהים ביותר בגלל שזה מסחרית פרטית ,קפצנו על ההזמדנות להגיע איתה לעירה הקרובה ומשם להתחיל טרמפים אחרת היינו נתקעים ללא ספק על המזח ללא טרמפ במשך הרבה זמן אבל כמובן שגם מזה ניתן לצאת צי'טן קרובה.

עלינו על המסחרית ובדרך עברנו בצ'יטן ... דמיינו לעצמכם עיירה שכולה בצבע אפור .. הרים של עפר וולקני בכל מקום .. תהליכי השיקום מאוד איטיים גם לאחר שנה וחצי ,זה היה מאוד עצוב לראות עיר פשוט מתחת לעפר כאילו פצצת אטום התפוצצה שם רק לפני כמה ימים ...  זאת היתה חוויה מסוג שונה ללא ספק.

לאחר נסיעה של שעה וחצי הגענו לעיירה הנראת "סנטה לוסיה" ממנה ניתן להמשיך לתפוס טרמפים עם סיכויים גבוהים מאוד.

טוב אז נזרקים מתחת לעץ וממתינים !

טוב אז מתחילים להרים את היד כל פעם שרכב עובר ..  כלום ... לאחר חצי שעה בלבד ! טנדר ישן עם כלב זרוק מאחור הסכים לקחת אותי ואת אסף מאחור ... מלא חלקים ישנים של רכב והרכב נראה כאילו מתפרק עוד שניה .. ,קופצים למעלה מאושרים לא משנה כבר מה יש מאחור רק לתפסו טרמפ ,הטרמפ היה בדיוק כמו שדמיינו שיהיה ... כמו מתוך סרט !  אני ואסף זרוקים מאחורי טנדר ישן וכלב שנהנה מהרוח הקרירה .. כל הנופים העוצרי נשימה של הקרטרה אוסטרל פתוחים לפנינו ב 360 מעלות ,ברגע זה היינו בטוחים כי הדרך הטובה ביותר והחוויתית ביותר היא באמת לעשות זאת בטרמפים .. !

לאחר נסיעה של חצי שעה ניתן היה לראות רוכבי אופניים פשוט מטורפים שהחליטו לעשות את הקרטרה באופניים ! פשוט טרוף לא ניתן לקלוט את זה !

לבסוף לאחר שעברנו גשר יפיפה דמוי גשר הזהב רק בקטן הגענו ללחונטה... עיריה מאוד מאוד נחמדה ,התמקמנו בהמשך הכביש ביציאה מהעיריה על מנת להעלות את סיכויינו לתפוס טרמפ לעיריה הנקראת פויהופי במרחק של מספר שעות ,המתנו לא יותר מ 3 שעות בלחונטה וקבלנו טרמפ מזוג תיירים עם טנדר חדש דנדש ... מחלקה ראשונה !
יום מלא מזל שלא יאמן ! ביום אחד להגיע עד לפויהופי זה הישג ראוי לציון.

בפויהופי אכלנו ארוחת ערב במסעדה מקומית במחיר סביר ביותר והתמקמנו על שפת האגם ...
זה לא בדיוק הקרא אגם זה נקרא פיורד ,אגם שנוצר מהתמוססות קרחון לפני מספיק זמן ,אזור שקט כל כך ונחמד באמצע שום מקום.

בפיוהופי העברנו את הלילה ולמחרת בבוקר יצאנו לתפוס טרמפ לקראת הקרחון התלוי במרחק של 20 ק"מ ממיקומנו ,יצאנו מהעירה על הכביש והתמקמנו ,המתנו בערך 4 שעות ... הקללות עפו באוויר כמו כלום .. טנדרים ריקים .. טרמפים מושלמים ואף אחד לא עוצר !@$%
אמרתי לעצמי שאני חייב למצוא דרך טובה יותר לגרום להם לעצור !  אז הלכתי והכנתי זר יפה .. והשקעתי !
טוב לא עזר כלום אז חוזרים חזרה העירה .. שם אולי מזלנו ישתנה והוא אכן השתנה !
בדיוק איך שהגענו הגיע 4X4 עם זוג ציליאנים מסאנטיאגו ,בירת צי'לה .. יצאו לטייל בדרום צ'ילה ... נגשתי אליהם ודברתי איתם מעט .. והופ הטרמפ סודר !  אישתו קבלה את הזר וכולם מרוצים.

הזוג היה מאוד נחמד ושוחחנו לאורך הדרך ,את יופיה כמובן רק תמונות יכולות לספר.
כשהגענו  לכניסה לפארק שהיא כרגיל .. באמצע שום מקום לא קרובה לשום עיר גילינו קבוצה שלמה של ישראלים שפשוט מחכים לטרמפים !  היו שם זוג שנתקע שם יומיים בכיף ללא טרמפ ומאז רק הגיעו עוד ישראלים וגם הם נתקעו שם .. אני ואסף כבר התחלנו לחשוב איפה ממקמים אוהל למהלך הלילה ... לא נחמד.
מה שכן ,באותו מקום פגשנו את אור ואלעד ,שני חבר'ה שהכרנו בפויהופי והם כבר היו אחרי הטיול הקצר לקרחון התלוי ,אני ואסף ישר התחלנו להיכנס לפארק ... היער בו הפארק נמצא היה מדהים ביופיו .. חוץ מכביש לא רואים אדמה בכלל ,רק צמחיה !

שלמנו את דמי הכניסה והתחלנו לטפס לכיוון התצפית על הקרחון ,לצערנו המזג אוויר היה נורא ואת הקרחון לא ראינו ... אבל ההליכה ביער היתה פשוט מדהימה .. !

לאחר 3 וחצי שעות אנחנו כמעט מגיעים בחזרה לכניסה לפארק ... בידיעה שאנחנו הולכים להשאר בשום מקום הזה כנראה ליומיים שלושה ,לפתע משום מקום כאילו נחת מהשמים ..  לנד רובר דיפנדר בצבע שחור מאובזרת כמו שצריך מגיחה מאחורינו ועוצרת לידינו ... שנינו המומים ומפנטזים על הטרמפ המושלם ,והינה החלון יורד מטה והאיש המבוגר שואל אותנו לשלומנו ואם אנחנו צריכים טרמפ ... ברגע זה הייתי כל כך המום שלא הצלחתי להוציא מילה מהפה שלי ... האיש נוסע בדיוק לאן שאנחנו צריכים !
בלי לחשוב פעמים אנו מעיפים את התרמילים הכבדים אל תא המטען הגדול ונכנסים פנימה ,אני מתיישב ליד הנהג ומתפאל מציוד הניווט ומה GPS האיכותי ... לאחר שיחה קצרה איתו הבנו שיש לנו פה עסק עם אדם מיוחד במינו .. לאחר יציאה מהפארק אספנו את אור ואלעד ,החבר'ה שפגשנו בעירה פויהופי ... והמשכנו יחד לנד רובר מטורפת 4 טרמפיסטים עם נהג מבוגר מאוד שהתברר כווטרינר תרנגולות מברזיל שפרש והחליט לטייל בדרום אמריקה ,להגיע עם הרכב עד אושוויה ומשם לקרוז לאנטרטיקה ... כולנו יחד ברכב המדהים הזה עושים כקטע גדול מאוד מהקרטרה בדרך עפר שכמעט לא הורגשה ,שמו ז'וזה ... אדם מיוחד במינו !
כל הדרך צחקנו ולמדנו אחד על השני .. עצרנו במקומות יפים וז'וזה גם הציע לנו להמשיך איתו הלאה מהנקודה בה היינו צריכים לרד ולתפוס טרמפ נוסף ליעד הבא שלנו ,מה שנותן כטרמפ מחלקה ראשונה למשך יומיים ! מעל ל 400 ק"מ עם דיפנדר !
מה צריך יותר מזה ?!

דמיינו לעצמכם נוסעים בדיפנדר על כביש עפר והנוף הסובב אתכם ירוק והרים מושלגים מכל כיוון ,העננים בצורות שונות  ומשונות שנותנים רקע מדהים לנוף ונחלים מכל כיוון ,ברכב שקט וכולם מביטים החוצה ... ברדיו מתנגן לו מדיסק שהוכן מראש השיר "some where over the rainbow" ... הרגשתי שאני בחלום שאני לא רוצה לעזוב ... כל אחד ואחד מאיתנו קיבל צמרמורת מהתרגשות ומרגע מושלם לחלוטין .. הכל התחבר יחד ,הריח שנכנס לרכב משלל הטורמוסים המרהיבים ,חוש הריח ,הנוף שעוצר את נשימתינו ,חוש הראיה ,השיר שמתחבר בשלמות מדהימה לרגע ,חוש השמיעה ,השוקולד המתוק שנמס בפה תוך כדי ,חוש הטעם ,אל הדרך להתמכר .. זה רגע מתוק.

לאחר שהגענו אל העיר מוקסמים מדרך מדהימה החלטנו להישאר בבית המלון בו לן ז'וזה ... ליל הבושה קראנו לו ... בקרטרה אוסטל .. בטרמפים וישנים במלון באמצע הדרך .... נו באמת !
אבל מה ! אנחנו מקבלים טרמפ המשך מדהים למחרת בבוקר כמו VIP  עם בן אדם פשוט מדהים !

למחרת בבוקר קמנו עם ארוחת בוקר ישירות לחדר וכל התענוג לא עלה הרבה כלל ,אבל זה היה פינוק שבא במקום כל כך !  התארכנות זריזה ,זורקים את התרמילים לדיפנדר וממשיכים הלאה לכיוון העירה "וילה סירו כסטיו" ,שם רצינו לבצע טרק של 4 ימים ,הדרך היתה מדהימה ... נופים כאלו לא ידעתי שקיימים ... לראות תמונות פשוט לא נחשב .. צריך לראות זאת בעינים !
סוסים בדרך עומדים כמו דוגמנים שרק מחכים לאורות המבזקים ,צוקים מדהימים מלאים בשכבות מנרלים בצבעי תכלת מדהימים שהשאירו אותנו בפה פעור ... אלו המנרלים שמעניקים למים בנחלים את צבעם המיוחד.

קצת עצירות בדרך לחיפוש אחר אבני מנרלים בצבע כחול ולהנות מהנוף גם מחוץ לרכב.

לאחר מכן בסוף הדרך הגענו ליעדנו ובלב כאב כאב היינו צריכים להפרד מז'וזה ולהמשיך הלאה לטרק אותו רצינו כל כך לעשות ,נפרדנו לשלום מבן אדם גדול ומיוחד ,נתנו לו דגל של ישראל עם הקדשה יפה ולאחר שהוריד אותנו הוא העלה 2 טרמפיסטים אחרים שהמשיכו איתו ליעד הבא.

הסתובבות קטנה בעירה הבנו כי הטרק סגור ולא נוכל לעשות אותו אבל טיול סוסים של עמנואל נוכל גם נוכל !
סיכום זריז הוחלט לעשות טיול סוסים של 4 שעות עם "אסדו" בסוף .. וואלה יופי !
אחר הצהריים יצאנו והתחלנו להתאפס על הסוסים ...

הסוסים היו מאוד צייתנים וללמוד לשלוט עליהם היה מהיר וקל ,את הביטחון לדהור קבלנו מאוד מהר !
הדרך מרהיבה ביופיה ! קבוצת סוסים וכלב שמלווה אותנו יצאנו לשטח הפתוח לכיוון תצפית מרהיבה על העמק ... דהרנו כהוגן וזאת היתה חוויה אדירה ,לדהור עם סוס בשטח פתוח ... עוד הרגשה כאילו אני נמצא באיזה סרט שלא יגמר !  סוס זאת חיה עוצמתית כל כך ומדהימה כל כך שזה פשוט מדהים.

הנוף המדהים מהתצפית ... תסלחו לי אין לי מושג איך לתאר דבר כזה.

בחזרה לעירה ומתארגנים לקראת ה"אסאדו" המובטח ... לתדהמתנו גילינו שזה בעצם אסאדו עז .. אכלנו עז ,נראה מוזר כל כך ולא טעים !  מה שכן חוויה מוזרה עברה עלינו שם בבית בו אכלנו .. לא מדברים על זה. התמקמות זריזה בקמפינג קרוב וזול מאוד ,העברנו את הלילה בהסתכלות על השמים המדהימים ולנגד עיניינו נגלו מיליוני כוכבים ... זה החזיר אותי 3 שנים אחורה ,טירונות ... שבוע שטח בביסל"ח 17 ליד מצפה רמון ... עומדים בח' כולנו .. המ"פ מדבר אך כל הראשים של כל החיילים העומדים בח' הגדולה מביטים מעלה לשמים מלאי הכוכבים ... רחוקים מכל הילת אור של עיר גדולה ...
למחרת בבוקר קמנו מוקדם עם ריח קפה חזק וקצת עוגיות במטרה לתפוס את הטרמפ הבא לכיוון עיירה ממנה ניתן לצמת לשייט יפה למערות שיש ...

אנו עומדים בתחנת האוטובוס .. שעה חולפת .. ועוד שעה ועוד שעה .. כלום ,הלכתי הכנתי זר טרמוסים יפה יפה .. וואלה כלום.

הרעב לא אחר לבוא ,בהמשך הכביש גילינו מסעדה בתוך 2 אוטובוסים ישנים שחוברו יחד והפכו למסעדת מזון מהיר ,תראו את זה..

איזה אוכל נהדר בכלום כסף !  התפנקנו יופי שם !
אלינו הצטרפו קבוצת אופנוענים .. הם עושים את דרכם עד לאושוויה ,ניתן להתקל בהמוני אופנוענים מכל העולם עושים את הדרך באופנוע ... חלום לא קטן שרבים זוכים  להגשים אותו !

חזרה לעבודה .. זרוקים בתחנת האוטובוס ומתפללים לטרמפ הבא ,בנתיים הספר יצא החוצה והדפים רצים ,מבטים רבים לנוף המרהיב מסביב ... מאושר להיות ... אני טופס טרמפים באחת מהדרכים היפות בעולם ... טרוף .. מובן למה יש הרבה ישראלים שעושים זאת .. חוויה אמיתית !

ילידי המקום הגיעו ומשחקי כדור על הכביש שבו ממוצע המכוניות העוברות בו בחצי שעה שואף לאפס ..

נו באמת ... 7 שעות חלפו וכלום .. הגענו להחלטה ,אנו נתפוס את הטרמפ לא משנה לאיזה כיוון ,או לכיוון המקורי או לעיירה אחרת שנמצאת במרחק של כמה עשרות קילומטרים חזרה על הדרך בה הגענו אך משם ניתן להשיג מעבורת לעירה הנראת צ'ילה צי'קו ,ודרכה אפשר לומר כי סיימנו את מסע הטרמפים שלנו ועוברים חזרה לארגנטינה.  ואכן לאחר 7 שעות טרמפ הסרטים הגיע .. טרמפ עיזה !  זרוקים מאחור אני אור ואלעד ועיזה שהתברר כיעודה הוא שחיטה למטרת ארוחת ערב .. אסף יושב מקדימה עם הנהג ,אני אחסוך במילים להגבי הנוף חבל על הסוללה של הנטבוק בעודי רושם מילים אלו תוך כדי נסיעת לילה ארוכה ...

שימו לב לתמונה הבאה ,הכביש פתאום בנוי מאבנים משתלבות ... למה? כי אין אספלט .. החלקים הפגומים בכבישים הופכים לאבנים משתלבות ... טוב שיהיה ,זה עושה את העבודה.

הטרמפ שלנו עצר בעיירה "פורטו אימבנז" שם אנו התקדמנו לכיוון הנמל לקנות כרטיס למעבורת הקרובה לצי'ילה ציקו ... כל השמות הלאה לא אומרים כלום נכון ?... כנסו למפה המופיעה למעלה שם יש את כל הנקודות הכחולות הנחמדות .. שם לב לדרך שעשינו ..

את הכרטיסים השגנו בקלות רבה וזמן המתנה קצר ביותר .. מה רע .
בדרך למעבורת שמתי לב לפסל גדול שממש דומה לפסלים שיש באיי הפסחא !
קבלו תמונה !

עלינו למעבורת ואור העלאה רעיון ! יאלה מרביצים בישול על המעבורת !
התמקמות מהירה על המעבורת ויאלה גזיה באוויר סיר וכל מה שמסביב .. יאלה לעבודה !

אל תחשבו שלא היתה לי יד במלאכה ... בנוסף גם בצעתי עבודות תעוד !
בין הבישול לעשיה לא יכולנו שלא להתמכר לדרך .. ואו.

בדרך לאור היה קצת משעמם ... במשך מספר ימים הוא מנסה לפרוץ את המנעול של התרמיל שלי .. ללא הצלחה !  את הקוד הוא לא הצליח לנחש .. אבל מה זאת דרך מעולה להעביר תזמן בטרמפים !!

התמונה הבאה היתה של רגע מאוד מיוחד בשקיעה ,מעולם לא ראיתי דבר כמו זה ... העננים ברגע היו בצבע זהב אמיתי .. כאילו השמש הפכה את העננים ברגע לזהב טהור !

לאחר ההגעה לצ'ילה ציקו המשכנו להוסטל בקרבת מקום והתמקמנו .. לא לפני שצלמתי את המשך השקיעה .. ראו כיצד השמים הפכו להיות בצבע וורד !

השמים לפני זה היו וורדים הרבה יותר אך פספסתי את הרגע בגלל שהמצלמה היתה בחדר ולא עלי ..
זהו למחרת בבוקר ארוחת בוקר זריזה ועולים למיניבוס לעבור את הגבול בחזרה לארגנטינה !
זהו זה נגמר מסע טרמפים מדהים ועוצר נשימה ,עשינו אותו די מהר (לא שאנחנו גאים בזה) .. 5 ימים עם 5 טרמפים שונים ,וזמן המתנה מירבי של 7 שעות לטרמפ.

חוויה לחיים.

1. אורקלה קראתי את כל הספורים שלך וממש התרגשתי שהבן שלי זכה לכזה טיול וחוויות מדהימות שלא כל אחד זוכה לחוות התאורים שלך מכניסים אותי אל תוך הטיול שלך לפחות בדימיון כי בודאי במציאות אני לא אגיע לשם תמשיך לכתוב בכיף ואנחנו נהנה מהסיפורים והתמונות אוהבת אותך ומתגעגעת אמא......