יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

פוקון - פאנצ'ר חלון שבור והרבה כיף

החלטה נפלה והשכרנו רכב ל 5 ימים ,המסלול פשוט מאוד ... נסיעה ל 7 האגמים עד סאן מרטין שם נעביר את הלילה ולמחרת ממשיכים לכיוון פוקון לכבוש את הוויאריקה !
לאחר יומיים חזרה לברילוצ'ה דרך צי'לה ...

כל סיפור שכירת הרכב היה די פשוט ,נפלנו על חברה טובה ואמינה שנתנה לנו את כל מה שצריך ,2 רכבים טובים שלא עשו בעיות כלל לאורך כל הדרך ,מה שקרה מעבר היה פשוט חוסר מזל !

לפני שיוצאים לדרך עוצרים בסופר ,קצת ציוד לדרך התבוננות במפה ויצאנו לדרך !

הדרך התחילה בכיף ,החופש שהרכב נותן פשוט מדהים ,לעצור איפה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה בדרך מלאה אגמים והרים מושלגים ,כל כך הרבה מקומות ומצפים שלא נפספס חס וחלילה מצפה קטן.

לאחר נסיעה של כשעה וחצי הגענו לעיר מאוד נחמדה שמה שמיחד אותה זה יער שנמצא על חצי אי ובו גדלים עצים מאוד מיוחדים שגדלים רק בו ובאזור מסויים ביפן ,לצערי לא יצא לי לעשות זאת כי זה היה גוזל לנו יום שלם עם הרכב אבל תמונות ראיתי.

בכל זאת נכנסו לאזור השמורה ושם מצאנו מפרץ מהסרטים עם מזח שעליו כבר אכלנו את ארוחת הצהריים.

משם המשכנו לכיוון תחילת המסלול של שבעת האגמים ,נסיעה ארוכה של מספר שעות בדרכי עפר מלאים בורות ומה לא ,עוברים דרך 7 אגמים שונים שכל אחד יותר יפה מהשני ,בדרך פגשנו הרבה ישראלים עם רכבים כאילו שביל ישראל.
הדרך עוצרת נשימה ,כבשים בעלי ראש שחור וצמר לבן עוברים את הכביש וסוסים בצידי הדרכים ,פרות קופצות מכל עבר וגשם לא מפסיק לרדת אבל זה לא מפריע לנו.

איך אפשר שלא לקבל פנצ'ר מכל הדרכים האלה ? באמצע הדרך גשם זלעפות בחוץ ולך תחליף צמיג  ,אחרי החלפה מהירה מהירה המשכנו לדרך לכיוון סאן מרטין ,עיר ציורית ומלאת טרקים ומסלולי הליכה ,לצערנו כל הזמן נשרף על תיקון הצמיג הדפוק אבל לבסוף העניין סודר מאוחר יותר ,למחרת בדיקת לחץ בצמיגים וממשיכים הלאה לכיוון פוקון !

הדרך לא נגמרת ,כל ק"מ יותר יפה מהשני ,אני מנווט אותנו על הכבישים האין סופיים עם מפה כאילו ילד בן 10 צייר אותה  ,חלקים ממנה לא היו מדוייקים ומעודכנים וכמעט התברברנו אבל הכל הסתדר לאחר עצירת רכב שהגיע מהכיוון השני.

לאחר נסיעה ארוכה הגענו לגבול צי'לה ,אנחנו באיזה חור רחוקים מכל עיר אפשרית במרחק עשרות קילומטרים
ופתאום רואים מבנה די מרשים ובנוי היטב פשוט ככה באמצע שום מקום על כביש לא סלול.

לאחר בידוק מהיר והעברת כל הציוד שלנו במכונת שיקוף המשכנו הלאה לא לפני שאכלנו את כל האוכל שהיה אסור להעביר בגבול ,צי'לה מקפידים מאוד על איסור בהעברת מוצרי מזון שונים לארץ ,רואים שהם הרבה יותר רציניים ומתקדמים.

תמונת הירח ,את טל שגעתי קצת בשביל שיעצור לי בדיוק בזווית הזאת על מנת לתפוס את התמונה המדהימה הזו ,הירח נושק להר בצורה מדהימה ,יש סט שלם של תמונות מסוג זה.

הוויאריקה ! הר מלא עוצמה ,זה היה פשוט פלא לראות הר געש פעיל ומעשן ,רואים בברור את העשן העולה ממנו ועמדנו פעורי פה למראה ההר המופלא שלאחר מכן הגענו עד לפסגה ללועה הר הגעש.

להגענו לפוקון ,בגלל שהעיר כל כך קטנה אז הישראלידה מורגשת היטב ! העיר מוצפת ישראלים ושלל מסלולי הליכה וטרקים ,מעיינות חמים ומפלאים מדהימים ,לדעתי זו היתה טעות להגיע לפוקון עם רכב כי זה מונע פשוט לנצל את המקום ,מי שמגיע לשם עם רכב זה רק בשביל הוויאריקה ואולי עוד משהו קטן.

איך שהגענו הלכנו להירשם לטרק על הוויאריקה למחרת בבוקר ,התמקמות מהירה בהוסטל ביתי וזול ואורחת ערב.
למחרת קמנו כולנו ב 4 בבוקר שמחים ומתרגשים לקראת היציאה ,לובשים את הביגוד שנתנו לנו מראש ויוצאים החוצה ,שם קבלנו כאפה מצלצלת ....

אחד הרכבים נפרץ והפאנל נלקח ממנו ,בגלל הלחץ וההתרגשות לא שמנו לב והשארנו את הפאנל של הרדיו ברכב.
זה הרס הכל והיה מאוד מייאש ,המדריכים שהגיעו לאסוף אותנו עזרו לנו קצת עם המשטרה אבל נאלצנו לוותר על הטיפוס ביום הכי מושלם שיש מבחינת מזג אוויר !
במהלך כל היום עבדנו על תיקון החלון וסידור העניינים עם חברת ההשכרה ,למזלנו עשינו ביטוח נוסף של חלונות ככה שהנזק היחידי זה הפאנל של הרדיו שנגמר בסיפור מדהים של יותר מזל משכל !
למחרת התפללנו למזג אוויר טוב שיאפשר טיפוס ,קמים בבוקר ועולים על הציוד ....

הרכב הגיע לאחר איחור של רבע שעה וכולו מלא אירופאים נחמדים מאוד !
מבט מהיר אל השמים לחפש כוכבים ולמזלנו השמים היו נקיים מעננים ,אין דברים כאלה בפוקון בעונה הזו ! מזל משמיים.
לאחר נסיעה של חצי שעה הגענו לוויאריקה עם אור ראשון על מנת להספיק לנצל את מזג האוויר בעקבות תחזית שבצהריים מזג האוויר ישתנה 180 מעלות !

הטיפוס היה מדהים ! והתמונות יכולות לספר המון.

הסתכלו היטב בתמונה מעל ,ראו כיצד העננים עולים במהירות מעלה בעקבות השמש ! מחזה מדהים שרק מי שיוצא לטרק באור ראשון יכול לראות ,אנחנו היינו הראשון באתר ועל זה שילמנו קצת יותר אבל קבלנו את הטוב ביותר עם המדריכים הטובים ביותר שהומלצו על ידי צוות פוטפרינט (מדריך מטיילים לדרום אמריקה).

בתמונה מעל ניתן לראות את השמש מתקרבת ,ואיתה הקרינה המטורפת !

אקסטרים משו ,זה נראה כאילו אנחנו בפסדה אבל תבינו ... אנחנו עדיין לא באמצע ,לאחר טיפוס של שעתיים הגענו לנקודה שבה אני נמצא בתמונה הזאת.

עוברים למצב דוקרנים ,עם הדבר הזה אתם יכולים לרוץ על הקרח בכיף בלי להחליק ובלי כלום ,פשוט כיף !

לאחר עליה קשה וחצי שעה מהפסגה מזג האוויר השתנה במהירות עצומה ומצאנו את עצמנו בתוך ענן אין סופי לא רואים כלום ממטר רוחות שלא אפשרו לנו לקום מהשלג ,והחלטה אחת קשה ... לפסגה אתם לא תגיעו היום.
מיואשים וכאבים התחלנו לרדת מטה ... ירדנו די מהר ב 20 דקות הגענו למחצית הדרך ולא להאמין !
מזג האוויר השתנה שוב 180 מעלות והכל התבהר ונרגע !
כולם עוצרים במקום ,המדריך מסתכל למעלה במשך מספר דקות ואני עושה לו פרצופים ! "יאלה תארגן משלחת חדשה עכשיו עם כמה חבר'ה ונטוס לפסגה !" ,וזה קרה ... אני טל ואסף ועוד מספר אירופאים עקשנים התחלנו לטפס למעלה בצורה חדשה ובזיגזגים קשים מאוד ,האדרנלין היה מטורף ,מי מאמין שזה כזה יקרה לנו ,לעלות לרדת ושוב לעלות באותו טיפוס !
לאחר שעתיים וחצי של קריעה מטורפת ומספר נקודות בהם הרגשתי שאני פשוט לא מצליח ופורש הצלחנו להגיע לפסגה הקפואה ,אני לא יודע כמה מעלות היה בחוץ אבל בתוך המצלמה ניתן היה לראות שהטמפרטורה הינה 3 מעלות  !

הגרזן תקוע בשלג בתנועת ניצחון מוחצת ,אני עומד מול לועה עצום של הר געש פעיל ומלא עשן מסריח ,לא יודע איך לתאר את מה שהרגשתי שם ,זה היה חזק מידי ...  דבר מטורף לחלוטין ,הדבר הקשה ביותר שעשיתי מיימי !
קרם ההגנה קפא על הפנים והאף לא הפסיק לעבוד ... הקרינה היתה גבוהה ומורגשת אך הגנתי על עצמי בצורה הטובה ביותר ושמתי על כל הפנים שכבה עבה מאוד של קרם הגנה.

יום בלתי נשכח ,גיליתי שאני מסוגל להרבה יותר מבחינה פיזית ומבחינה נפשית -לא מעט וויתרו וירדו אבל אנחנו המשכנו.

יום למחרת יצאנו לדרך דרך צי'לה בחזרה לברילוצ'ה ,לאחר נסיעה ארוכה הגענו לעיר מרכזית ,בהחלטה שלי פנינו ימינה בכביש המהיר לצפון אוסורנו ,חשבנו שהגענו לאיזה חור והינו צריכים להמשיך הלאה אבל בסופו של דבר הגענו לעיר מקומית ומאוד נחמדה ,שם אכלנו אחלה פיצה ויצירה מהירה לכביש הבא לכיוון ארגנטינה.

לאחר נסיעה של כשעה וקצת הגענו אל רצועת האנדים אותה היינו חייבים לעבור על מנת להגיע לצד הארגנטינאי ,בפסגה נקלענו לסופת שלגים רצינית ,נסענו לאט ובזהירות ובסופו של דבר הגענו לגבול ובחזרה לארגנטינה !

תדלוק מהיר בצד הארגנטינאי ,פקל המטה שלי פרוס מלפנים ,נסיעה של חצי שעה ופתאום בקשתי  מיעל שנהגה לעצור בצד ,הסיבה היתה שפשוט ראיתי צוק מדהים במרחק של ריצה קצרה ,הייתי חייב פשוט לעמוד עליו  !

ככה זה צריך להיות ,לראות צוק להצביע עליו ולהגיד לעצמך באמצע נסיעה ... אני רוצה להיות עליו עכשיו ברגע זה !
רגע של הגשמת חופש ... תנסו את זה ,כיף אמיתי.

זהו 5 ימים של רכב שכור ברחבי ברילוצ'ה פוקון וצילה נגמרו ,היה מדהים לא ניתן לתאר עד כמה !
השלב הבא ,מסע טרמפים מדהים ,נסיעה לחצי האי צי'לואה בצילה.