יום שבת, 14 בנובמבר 2009

פורטו מדרין

אני רוצה שתבינו ,אני לי שמץ איך להתחיל לכתוב את הפרק הזה בטיול שלי ...

3 ימים היינו בפורטו מדרין והמילים בבטן ולא יוצאים כי אין כאלו שיכולות לתאר את מה שעברתי שם.
גן עדן לאוהבי בעלי החיים ובמיוחד בעלי חיים ימיים ,לוויתנים פינגווינים ודולפינים ! מה לא !?
אני לא רוצה לפתוח פה אבל היה לנו מזל שלא כל אחד זוכה לו ויצא לנו לצפות בלוויתנים שקפצו עם יותר ממחצית גופם מחוץ למים ,יציאה לשייט חיפוש אחר דולפינים בצבעי שחור ולבן ויצא שראינו להקה שלמה של אורקות מדהימות שזה מחזה כל כך נדיר שגם המדריך היה בהלם מוחלט !

האדרנלין שזרם לנו בדם היה בכמויות מסוכנות ,התמונות שנתפסו והווידאו שלא מפסיק להתנגן אצלי במצלמה !

אז ביום הראשון שלנו בפורטו מדרין לאחר נסיעה של 20 שעות מבאנוס היה מוקדש לחיפוש הוסטל טוב וקבעית טור מסודר ליומיים הקרובים דרך סוכנות נסיעות.

אני וחבר שהכרתי בנסיעה רצינו לברר בנוגע לצלילה עם כלבי ים למחזיקי רשיון צלילה אך כל העסק היה יקר בצורה לא ריאלית (440 שקל) ,לא נורא ! נראה בגלפגוס !

לאחר חיפושים רבים סיימנו את היום הזה עם הוסטל מעולה של אירופאיים !
סיור מסודר ליום הבא לחצי האי וולדס לצפות באריות ים ,קצת פינגווינים ושייט לוויתנים.

למחרת קמנו ב 7 בבוקר ומוכנים ליציאה ,רכב של הסוכנות לקח אותנו מההוסטל ויצאנו לדרך ,נסיעה של שעה וחצי ואנחנו בחצי האי וולדס.

המדריכה היתה מצויינת למרות שהתנהגנו כמו ישראלים טובים ושגענו אותה ¨אבל הבטחת לנו אורקווותתת¨ והיא מסבירה שוב ושוב שזה לא גן חיות חחחח אבל היה מצחיק זה בטוח !

הגענו לצפות קצת בפילי ים עצומים שזה היה פשוט דבר מדהים !

הם כל כך גדולים ועד שרואים אותם זזים לוקח זמן ,הם שוקלים טונות ואוהבים לרבוץ על החופים.

לאחר מכן המשכנו לצפות בפינגווינים לא רחוק משם וזה היה ממש מדהים לראות אותם מטרים סופרים ממך ,יצורים מדהימים !

לאחר חצי שעה של צפיה המשכנו לעירה שנקראת פונטו פרימאדס שמשם יוצאים לשייט לוויתנים המפורסם ,יצאנו ותראו את התמונות אני לא יודע איך להסביר את מה שהלך שם ...

חזרנו בערב חזרה להוסטל מרוצים ושמחים מלאים בחוויות לכל החיים זה בטוח.

ארגנו ארוחת ערב מפוארת עם סיר גדול של סטייקים מדהימים והרבה יין ,אין סיום טוב מזה.

למחרת התחלנו את הסיור הבא והוא כולל נסיעה לפונטו טומבו ,מושבת הפינגווינים הגדולה ביותר בדרום אמריקה ,פשוט אדיר מה שקורה שם זה מדהים ,עשור ואפילו מאות פינגווינים שורצים שם בכל מקום על החופים ובין השיחים !

אתה פשוט מפחד להכנס באחד בטעות ,הם כל כך יפים ומיוחדים ,ראינו דגירה על ביצים וגם גוזלים !

ושוב שחק לנו המזל וראינו ציפור אוכלת פגר מת של פינגווין ,דבר אכזרי אבל מה שבטוח יש לי סרטון מלא של זה על המצלמה ,מדהים !

משם המשכנו לכיוון ראוויל לצפות בדולפינים בצבעי שחור לבן ,משהו מיוחד מאוד.

כשהגענו הבנו בעצם שאין דולפינים ,אנשים לא יודעים להסביר לאן הם נעלמו וכבר דובר על לא לצאת לשייט אך יצאנו בכל מקרה !

יצאנו וחפשנו אותם ,לאחר 20 דקות של שייט ללב ים פתאום ראינו סנפיר !

לא להאמין אבל זה היה אורקה ! (זהו סוג של דולפין ולא לוויתן ! זהו הדולפין מלשחרר את ווילי) כולם היו בשוק וגם המדריך ואז הכל היה מובן ! להקת האורקות הפחידו מאוד את כל הדולפינים והבריחו אותם למקום אחר ,לא הצטערנו לרגע כי לנו יצא לראות מחזה מאוד מאוד נדיר שלא כל אחד רואה ! וזה היה מאוד מאוד מרגש ,המצלמה שלי קבלה הרבה מי ים ואני בהלם שהיא שרדה את השייט הזה אבל עזבו אותם .... תראו את התמונות !!!!

טוב אז זהו בערב כבר התחילה הנסיעה לברילוצ'ה אבל זה כבר סיפור אחר !