יום שבת, 14 בנובמבר 2009

באנוס איירס - סיבוב ראשון - חלק ב'


זהו חלקו השני של הסיבוב הראשון שלנו בבאנוס איירס ,אין יום שלא עשינו משהו כל יום נקודה אחרת על המפה על פי המלצה ואכן סיבוב ראשון מוצלח !

בית קברות - 5 כוכבים
בית הקברות בריקולטה , דמיינו עיר קטנה מלאה בבתים קטנים שמלאים בארונות קבורה , מבנים מדהימים שנראה כי עבדו עליהם חודשים רבים ,הפסלים שנראים כאילו עוד רגע מתעוררים לתחיה.


בית הקברות בריקולטה השאיר עלי רושם גדול על גודל היצירתיות והאומנות ,על מה שהאדם מסוגל להנדס ולעצב ,לפסל וליצור ,זהו לא עוד סתם בית קברות.


מוזיאון לאומנות מודרנית - מה זה ?!
אין לי מושג למה הלכנו למוזיאון הזה ,בגלל ההנחת סטודנט או בגלל המלצה שקבלנו !?

מה שכן המוזיאון הזה היה די הזוי ,האומנות הזאת הזויה לגמרי ודיי מוזרה ... אני לא מצאתי שום דבר מעניין בתערוכה המדוברת חוץ מאיזה חדר מלא בלוני הליום גדולים שפשוט מתעופפים באוויר ...

עוד אחד עומד מול ציור גדול מפוצץ כתמים לא מוסברים ונראה כי הוא מנסה להבין מה גרם לכתם הכחול להיות כחול ולמה דווקא שם ... וואלה לא מבין את זה.

קיצר ... לאחר תערוכה שלמה בנושא לא הבנתי עדיין מזה ... שיהיה.


בית חב¨ד ,החלטנו לעשות קבלת שבת מסודרת כמו שצריך ,קבלת שבת ראשונה בדרום אמריקה עם חבר'ה ישראלים כמו שצריך ... היה מאוד מיוחד והכרנו המון חבר'ה חדשים ,האוכל היה מעולה וגם התפילה היתה מועילה בהחלט.


לשם אחזור בהחלט בסיבוב השני שמצפה לנו בבאנוס איירס לאחר אשוויה הרחוקה.


הגן היפני - 8 פסו והרבה דגים
גן מדהים ביופיו באמצע באנוס איירס בסגנון יפני מסורתי ,אני בתור חובב טבע מושבע מאוד מאוד התלהבתי מהגן ומהמבנה שלו ... בהחלט השקעה יוצאת מן הכלל אך למרות זאת חבריי לא התלהבו וראו 8 פסו הולכים לקופה המעופשת בקופת הגן.



העיקר שראינו דגי זהב ענקיים ובכמויות !
מגניב לגמרי.


הפלנטריום - אסטרואיד
אז מהגן היפני נתנו קפיצה לפלנטריום ,סוג של מבנה עגלגל עם מידע והדגמות של דברים הקשורים לחלל ,הרבה ילדים ובלאגן אחד שלם אבל רגע ! נגענו בגוש ענק של אסטרואיד ... מה שכן היתה הופעה שם של הסדרה ¨מלאכים¨ אני חושב ,משהו כזה (עמית ,זה החבר'ה שאת אוהבת מהטלוויזיה).



הנמל - קומה 46
יום למחרת (יום ראשון) יצאנו עם וולנטינה (מקומית שהכרנו) לטיול בנמל של באנוס איירס ולאחר מכן לשוק בסאן טלמו.

הנמל מאוד מאוד מרשים ויפה בעל גשר מאוד מיוחד שבמקום לעלות מעלה על מנת שהספינות יעברו הוא פשוט זז הצידה ,צריך לראות בשביל להאמין ,עוד פלא הנדסי שלא כדאי לפספס.


בנמל אכלנו כמובן סטייק מדהים בלחמניה בהמלצת של וולנטינה ולאחר מכן עלינו לאחד מהבניינים הגבוהים ביותר בבאנוס איירס !

בעל 46 קומות ובאחד מהם אבא שלה גר ,בניין מאוד מאוד יוקרתי באזור הנמל ומשם ראינו את כל באנוס איירס בצורה פנורמית מרשימה במיוחד ! מעט מאוד תיירים אכן רואים את באנוס איירס בצורה שאנו ראינו וזה היה בהחלט רגע מרשים ביותר.


השוק בסאן טלמו - עתיקות... והרבה !
לאחר ניסיון כושל לארגן כרטיסים למשחק של בוקה נגד קוקין הגענו לשוק המרהיב בסאן טלמו שמתקיים בכל יום ראשון.

ראינו שם המון מופעי רחוב מרהיבים וכמויות של עתיקות שלא נותן לתאר ,שוק אין סופי של עתיקות ומה לא ,ניתן למצוא בין ההמונים גם מחפשי מציאות שחופרים בתמונות ישנות ובכל מיני חפצים שעבר זמנם.


וכן גם מצאתי שטר מרוקאי ועירקי גם כן !


מאטה
לאחר השוק בסאן טלמו חזרנו לביתה הצנוע של וולנטינה במרכז באנוס איירס לשתות מאטה ,מאטה זהו המשקה אותו הם שותים במהלך היום והוא ¨מעורר¨ כמו סוג של קפה ,הוא דיי מר אבל אני התחלתי לאהוב אותו ומה שעוד גיליתי שאכן ניתן לקנות אותו בסופרים אצלנו בארץ ,אז לרוץ לקנות.


מסתבר גם שוולנטינה ממש ממש תותחית בג'נגלינג של הקפצת כדורים בכל מיני צורות והיא מתאמנת כבר שנים ,לא יצא לי לראות משהי מבצעת תרגילים כל כך מסובכים בצורה כזאת מושלמת ,היה יום פשוט אדיר !

היום הזה עדיין לא נגמר ,מה עם ארוחת ערב ?!


אמרנו לעצמנו שהגיע הזמן לבשל ,יש מטבחון ובאמת אחלה מטבחון אז נתנו קפיצה לדיסקו (השם של רשת הסופרים שלהם) שיהיה ....

בכל מקרה קילו של סטייק איכותי ביותר ב 10 פסו (10 שקל) דיי מטמטם ושם באמת קולטים עד כמה האוכל זול ובמיוחד הבשר !

ארוחה ל 3 אנשים במחיר של פחות מ 20 שקלים שכולל יין טוב והרבה הרבה סטייקים !
היה מעולה וטעים ! מאותו יום התחלנו לבשל בערבים וכשאנחנו מצליחים אז גם צהריים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה