יום שישי, 11 בדצמבר 2009

צ'ילואה - בדרך לחצי האי - חלק א'

רק חזרנו מפוקון ואנו מתכוננים לחלק הבא בטיול שהוא צ'ילואה ללא ספק ,לאחר ששמענו מבחור בסאן מרטין אודות המקום היינו בטוחים בכך שזה אכן מקום ששווה ביקור בו.

בברילוצ'ה אני ואסף החלטנו להתפצל מהקבוצה איתה טיילנו בחודש האחרון מתחילת הטיול ,הבנו שלטייל בזוג יהיה אדיאלי בשבילנו במיוחד ששנינו בעלי אותו ראש ומטרות בעוד שהאחרים מעוניינים בסוג טיול מהיר יותר ,לטייל בקבוצה מעניק המון יתרונות מעולים אך גם מגבילה ומקשה לא מעט ,עם הזמן הרגשתי כאילו אני מטייל בבועה ,תמיד היה מי שמחליט ומי שמדבר ולומד יותר את השפה ,לא השגתי את המטרות שצפתי להשיג בטיול והשינוי הגיע בטבעיות מוחלטת.


לאחר מספר ימים בברילוצ'ה ,התארגנות ואסיפת מידע אודות צילואה יצאנו לדרך .. בגלל שכולנו רצינו להגיע לאותו מקום אז המשכנו יחד כקבוצה לפורטו מונט הנחשבת כצומת תחבורה לאזור צילואה והסביבה וכבירה אזורית.   לאחר נסיעה של כשעה וחצי הגענו לגבול ,בגבול הכרתי ילדה קטנה הנראת כדורה מסדרת הילדים המפורסמת ואת סבתא שלה .. בניסיון נואש לדבר איתן ולנסות להכיר קצת מקומיים ולשאול שאלות עם הספרדית העקומה שלי וברגעים אלו הרגשתי את החסרון הענק בזה שלא עברתי קורס ספרדית לפני היציאה למסע .. ללא ספק קורס ספרדית לפני טיול שכזה יכול לשנות את חווית הטיול מקצה לקצה ,לא נורא נלמד בדרך הרגילה ... תוך כדי טיול ,לאחר שעברנו את הגבול "דורה" ירדה מהאוטובוס בשום מקום עם סבתא שלה תוך כדי ניפופים לשלום וכמובן הרשתה לי לצלם אותה לא לפני שקבלה ממני סיכת דובי למזכרת ...


כאשר הגענו לפורטו מונט נתגלת בפנינו עיר לא מרשימה ולא מושכת ... כמות האטרקציות בה מעטה והיא שימשה אותנו כצומת תחבורה בלבד וביקור באי מאוד נחמד בקרבת העיר ,אל האי הגענו לא לפני טיול קצר בעיר.



על פי המלצת הספר של פוטפרינט של אסף הגענו למסעדה מאוד נחמדה ומקומית במרכז העיר בה אכלנו את ארוחת הצהריים ,לאחר חיפוש מעמיק בתפריט אחר מאכל מקומי ששווה לטעום כי מן הסתם לא הגענו עד לכאן בשביל לאכול פיצה הנכון ?!
אני הזמנתי דג סלמון ברוטב פירות ים ואסף הזמין שקר כל שהוא .. אבל זה היה טעים גם !
הדג היה פשוט נפלא ! הרוטב של פירות הים היה מעולה והתאהבתי במנה המיוחדת שאותה אכלתי בעוד מספר מסעדות בהמשך.



יוצאים מהמסעדה מלאים ומרוצים ומנסים לחשוב האם כדאי לנו לנסות להספיק להגיע לאי הקרוב עם סירה או שכדאי לעשות זאת על הבוקר ... בהחלטה זריזה החלטנו שעושים את זה והתחלנו ללכת לכיוון הנמל שם מצאנו סירת דייגים קטנה שתקח אותנו במחיר זעום לאי הקרוב במרחק של 5 דקות של שייט זריז ... השמש התחילה לשקוע ובשבילנו זה היה רק ייתרון ,הנוף בשקיעה מיוחד ויפיפה הרבה יותר מבאור יום ... השקיעות בדרום אמריקה מדהימות כמו השמים ,צורות העננים כמו יצירות אומנות חדשות שנוצרות בזמן אמת כל הזמן.



כמות הסירות שהיו באי היה מרשים .. סירות בצבעים שונים ועקב השפל החזק כולן היו זרוקות על האדמה ומחכות בסבלנות לגאות שתחזיר אותן למלאכת העבודה.




את הנוף אני לא אתאר כי פשוט לא ניתן ... התמונות יספרו הכל.


תמונה אחרונה לפני שעוזבים את האי ...



לאחר המתנה קצרה סירת הדייגים חזרה והחזירה אותנו אל העיר ביחד עם קבוצת סטודנטים צי'ליאנים מאוד נחמדים יודעי אנגלית ... היה ממש נחמד להכיר חבר'ה מקומיים ולשמוע סיפורים על העיר ועל חייהם בעיר שבשבילי נחשבת לסוף העולם שמאלה.

לפני שנפרדנו מהם לשלום חזרנו במונית להוסטל הנחמד בו שהינו בעיר ,קומה ראשונה המשפחה גרה ובקומה השניה מספר חדרים עם מיטות ,רב ההוסטל באזורים בהם היינו הם בעצם מספר חדרים בבתים של משפחות מקומיות שמהווים את מקור ההכנסה שלהם.
למחרת בבוקר אמרנו שלום לטל ולבנות שמהם החלטנו אני ואסף להתפצל ויצאנו לדרכנו לחצי האי צי'לואה ,אוטובוס לא יקר שלאחר מספר שעות ועליה על מעבורת הביא אותנו לעיר אנקוד בצי'לואה ,התחנה הראשונה שלנו באי ...



אנקוד נראתה כעיר שוקקת חיים וצבעונית במיוחד ... האוטובוס הוריד אותנו במרכז העיר ומשם החלטנו ללכת למצוא לנו קמפינג נחמד על הים ... ההליכה לקמפינג הקרוב לא היתה קלה אבל לאחר חצי שעה הגענו למקום יפיפה על הים עם נוף מדהים.



השארנו את התרמילים בקמפינג וישר יצאנו חזרה אל העיר לראות מה יש לעיר להציע מבחינת אוכל ... במרכז העיר מצאנו בהמלצה זריזה של מקומית מסעדה מאוד מאוד נחמדה עם מאכלי ים מקומיים ,החלטנו ללכת עד הסוף ולהזמין מנה מיוחד ולא יקרה בכלל .. צלחת גדולה של מאכלי ים שונים ,צדפות ,אצות ושלל דברים לא מוכרים ... אזרנו אומץ והתחלנו לאכול ,למרבה הפלא זה היה טעים להפליא ,צדפות זה דבר מעולה !  ביחד עם יין מקומי למה לא !



המשכנו לכיוון הנמל הדייגים המקומי ונהנו משלל הסירות בצבעים המיוחדים ... צפיה בציפורים ובשחף מתענג על צדפה טריה הישר מבטן הסירה הקרובה.



ומשם חזרה לקמפינג ,ארגון ציוד מהיר ואוהל ... לארוחת הערב אכלנו אורז עם פירות יבשים ,והשקיעה כמובן היתה מרהיבה ביותר.



בבוקר קיפול ציוד זריז קצת קרקים והמשכנו לתצפית שנמצאת בשטח הקמפינג .. צוק קלאסי לגמרי עם נוף שאותו אתה רוצה לראות כל בוקר !



מאוחר יותר הלכנו לקראת תצפית נוספת שבעבר שימשה בסיס ספרדי לפני הכיבוש הצי'ליאני של חצי האי צילואה ,התצפית היתה מרהיבה ללא ספק ...



בדרכנו הלאה נכנסנו במקרה למוזיאון הקטדרלות של אנקוד ,במוזיאון ניתן היה לראות דגמים של שלל הקטדרלות הנמצאות ברחבי האי ,מאוחר יותר הגענו למספר מקומות באי בהם יכולנו לראות אותם כמו שצריך ואת הבניה היחודית של המקום.




2 תגובות:

  1. אח שלי מאוד נהנהתי לקורא ... מעניין מאוד ותכלס אחי, אני מקנא בך והייתי מוכן לשלם הרבה מאוד בשביל לעשות א-י-ת-ך את הטיול הזה כי כמו שאני מכיר אותך אתה עם ראש פתוח וזורם. הטיול נראה מגניב חוץ מהאוכל שבחיים אני לא יכניס לבטן שלי. אבל כל אחד בדרכו. בקיצור, מתי אתה חוזר?!?!? חייב לשמוע ממך .. אני עוקב אחררי רוב התמונות שאתה מעלה ויש לי ולצילום יחסים טובים מאוד... אחלה תמונות ועל הנופים אין מה לדבר בכלל. אתה האיש והאגדה, כל מקום שתלך תצליח להסתדר והכי חשוב להנות... אפילו אם תשאר בריתוק על זה שאיבדת לי את הנשק. לא חשוב אפילו באותה שבת היה איתך כיך.. באמת שזו השבת שאני זוכר הכי טוב מכל השירות שלי.. ועשיתי הרבה שבתות (למרות שאני חבשן). לא חשוב איש אני לא יחפור.. בכל אופן תמשיך לעשות חיים ותשמור על עצמך, ותדע שלטיול הבא יש לך שותף! בגעגועים חן סונגו טמ"מ 060.

    השבמחק
  2. אור תגיד האוכל יותר טעים מהאוכל בסאסא?ומה עם כנאפה אין שם?
    ותגיד, איך הנחושת שם?? אוווווווו כממממהמהההההה נחושת!!!!!
    ובואנה יא מניאק אין לנו מי שיתפעל את התקלות באתר ניהול ידע!!!! הכל ירד לטמיון!!!
    ואיך הסמבציות? אתה יושב איתם לפק"ל קפה לפעמים??
    סתםםםםםםםםםםםם, חולים עליך ומתגעגעים,
    ריז'י ואביהו

    השבמחק