יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

טורס דל פיינה - קרח והרבה - חלק ג'

יום ד' – הלאה לקמפינג פיוהוי – נקודות 4 – 5 , 21 ק"מ

מפת המסלול – מקפינג פסו לפיוהוי

בבוקר היה קשה לקום ,ישנתי כל כך טוב בניגוד ללילה שעבר ...  יצאנו מהאוהל וסוף סוף מזג אוויר מסביר פנים ,לא שמחנו יותר מידי כי ידענו שבעוד שניה זה ישתנה .. הכל מתעתע כאן ,לקחנו מהר את הנעלים שלא התייבשו יותר מידי מביקתת "שומר" היער ,קיפול מהיר של הציוד והאוהל ויאלה הולכים לארגן את ארוחת הבוקר לא לפני שגילינו חדשות טיפה פחות משמחות ,לזוג הצרפתים לא היה מזל והגשם שירד כמובן בלילה חדר להם לאוהל והם נאלצו לישון בתוך ביקתת שומר היער שהסכים לעזור להם למזלם .. לא נורא את הלילה הזה הם עברו ,בקשר ללילות הבאים ,יש אוהלים שניתן לשכור בכל קמפינג ,קצת חור לכיס אבל מה לעשות.

בבוקר בישלנו עם כולם קוואקר מתוק ,תה חם והרבה קרקרים עם ריבת חלב !
שוטפים כלים בנהר ומתחילים את ההליכה בשעה 9 בבוקר לכיוון הקמפינג הבא שלנו בו שמענו שיש מקלחת עם מים חמים ,לאחר 4 ימים של הליכה זה יכול להיות מרענן ביותר ! יש למה לצפות !

הלכנו במשך שעתיים וחצי ,בדרך צפינו בקרחון מתצפיות מצויינות ,ראינו ציפורים שונים וירדנו וטיפסנו על סולמות שהיו בדרך עד שהגענו לקמפינג ביינים בחינם שהיה בבעלות השמורה.

בקמפינג עשינו עצירת מנוחה ולאכול קצת פירות יבשים (עדיין לקחנו 2 וחצי קילו של הדבר הנפלא הזה).
בקמפינג יכולנו לראות קיר של צריף מלא בקישקושים של ישראלים ובשלל שפות אבל כמובן העברית שולטת בקיר ללא ספק ,לא גאווה גדולה במיוחד אם כתוב "אלעד ורוני אכלו את המסלול ההיקפי" .. כל הכבוד לכם.

את ארוחת הצהריים תכננו לעשות בתצפית שמהווה נקודת קצה במסלול המתוייר ,על פי מה ששמענו כל 5 דקות מטייל עובר על פניך ,פשוט רחוב ראשי בבאנוס איירס.

אל התצפית הגענו לאחר הליכה של שעתיים נוספות ,נקודת התצפית היתה פשוט מדהימה בצורה שלא ניתן לדמיין ,הקרחונים היו כמה מטרים מאיתנו ,מי שרצה יכול היה פשוט לבוא ולגעת בהם ... בנקודה הזו כבר היו המון המון מטיילים ובשבילנו זה היה דיי שוק ,במשך 3 ימים בקושי ראינו אנשים ועכשיו פשוט כל כך הרבה !
זה הורס את חווית "החיבור לטבע" כשאתה רואה כל כך הרבה אנשים .. אין את היחודיות אך המקום פשוט מדהים !

מצאנו לנו עץ טוב ומקום שחוסם את הרוח על מנת לבשל טונה נוספת על הגזיה עם קצת שום פלפל וקמון.

המשכנו בהליכה לכיוון הקמפינג ,בדרך כמובן ראינו בלי סוף יפנים ,אמריקאים ולמרבה הפלא מעט ישראלים ... מאוחר יותר גילינו מדוע ,ומהסיבה לא התפלאתי ,בגלל שכולם כבר היו בקרחון המתנפץ באל קלאפטה אז הם אומרים לעצמם "כבר ראיתי קרחון" בו נקצר את המסלול נסמן V ונמשיך הלאה .. עצוב ,משום מה זה פשוט מעצבן אותי.

תוך מספר שעות של הליכה בעליות וירידות ,מעבר בתצפית מדהימה לחלוטין שנתנה הרגשה אדירה של חופש ועוצמה ,הבנה גדולה של הכמה יופי יש בעולם הזה ... הגענו לבסוף לקמפינג.

הקמפינג היה פשוט מדהים ,לפחות 50 אוהלים פרוסים ברחבי השטח ... האגם הצמוד לקמפינג היה בצבע תכלת מושלם שלא ניתן לתאר ! מעולם לא ראיתי צבע כזה של מים.

בשלב הזה כבר היו לנו כבר אקסטרה יתדות לאוהל וככה יכולנו לסדר אותו שיהיה הרבה יותר חזק נגד הרוח ומסודר יותר .. בשבלנו ארוחת ערב טובה במטבחון שבתוך צריף גדול ויפה לא לפני שהרבצנו מקלחת מדהימה ביותר של 25 דקות כל אחד !
המים החמים על גוף תפוס זה משחרר כל כך ,נקודת התרעננות מדהימה לקראת הימים הבאים ... לא נשאר עוד הרבה את מחצית המסע עברנו.

לבנתיים אנו נהנים מהיופי המשגע של הקמפינג ,האנשים והאווירה המיוחדת שבמקום ,ואו זה היה חתיכת יום ,יאלה לשק"שים לקראת היום החמישי ,היום החמישי מוקדש יותר למנוחה וצבירת כוחות ,הליכה של שעתיים וחצי עם התרמיל על הגב ,התמקמות בקמפינג והליכה עם תיק יום לתצפית על "העמק הצרפתי".

יום ה' - הלאה לקמפינג פיוהוי - נקודות 5 - 6 , 12 ק"מ

מפת המסלול – מקפינג פיוהוי לאיטליאנו

במפה ניתן לראות שמנקודה מספר 6 יש שביל שעולה במעלה ההר ,זהו השביל לתצפית.

לאחר לילה מושלם של שינה על מזרן ותחתיו דשא (מאז הקמפינג הראשון ישנו רק על אדמה קשה והתפללנו לדשא ,יאלה איפה המזרן המתנפח !! ) ישנתי ממש טוב בלי להתעורר בלילה 20 פעם בגלל חוסר נוחות ...
בבוקר מזג האוויר היה מעונן עם מעט שמש ,הראות לא היתה משהו .. מה שכן בצד הזה של הרכס מזג האוויר הרבה יותר טוב בגלל ההרים שחוסמים את העננים שנמצאים בצד השני.

עייפים כבר מהימים שחלפו עלינו ומדברים על הסיום ,איזה אושר זה יהיה.
מקפלים את האוהל בזריזות והולכים לצריף לארגן את ארוחת הבוקר הקבועה ,קוואקר וקרקרים עם ריבת חלב ..

התחלנו ללכת ב 10:30 לקראת הליכה קצרה של שעתיים וחצי עם התרמילים שכבר מתחילים לאבד ממשקלם לקראת הקמפינג הבא הנקרא "איטליאנו" ,ממנו ניתן לצאת לתצפית על "העמק הצרפתי" שנחשב לתצפית היפה ביותר בפארק ,אני בספק למרות שהתצפית מדהימה ללא ספק.

לאחר הליכה של שעתיים וחצי הגענו לקמפינג לא לפני שצפינו באגם יפיפה שבדרך ,הרים חדשים בצורות שונות ובקרחון תלוי על אחד ההרים.
בקמפינג בישלנו ארוחת צהריים ונזרקנו באוהל למנוחה של כמה שעות ,לאחר מכן התחלנו לעלות לכיוון התצפית ללא ציוד כלל ,אנחנו ומקלות ההליכה... ככל שעלינו למעלה כך הנוף היה מדהים יותר ויותר ... בדרך נתקלנו במחזה מרהיב שקורה מידי פעם ,מפולת שלגים מדהימה שמלווה בקול נפץ אדיר ממעלי ההר ,ענן שלג אדיר שיורד מטה בעוד מספר מטיילים חכמים במיוחד שיצאו מהמסלול ורצו להגיע לקרחונים שנמצאים למרגלות ההר.
רואים אותם בורכים בעוד הענן מתקרב לכיוונם ,אחרי זה מתפלאים איך מטיילים נהרגים .. לא יודעים למצוא את הגבול הדק בין סקרנות לטיפשות.

לאחר הטיפוס והירידה חזרנו אל הקמפינג למנוחה נוספת ובערב בישלנו את ארוחת הערב שלנו .. בעודי מביא מים מהנהר הקרוב אני נתקל באנשים שלא חשבתי שאראה יותר !
זוג ההולנדים שנפרדנו מהם ביום השני של המסלול הצליחו להדביק אותנו והמפגש היה פשוט אדיר !
ישבנו יחד והחלפנו חוויות והיה פשוט ערב מהנה במיוחד ,כבר קבענו להיפגש איתם באמסטרדם ,לי ולאסף בזמנים שונים יש קונקשן של יום שלם בטיסה חזרה הביתה באמסטרדם ,נשהה אצלהם למשך הקונקשן ונקבל סיור איכותי באופניים ברחבי אמסטרדם ,למה לא !

נכנסו לאוהל לשם שינוי לא עייפים ולא גמורים ,אבל כבר עייפתי מהמסע ומבחינה מנטלית כבר קשה לי מאוד ,רק רציתי לסיים את המסלול למרות יופיו ,המרחקים ארוכים וההליכה קשה מאוד ...
מחר מצפה לנו הליכה של 20 קילומטרים עד לקמפינג הבא שליד התצפית המפורסמת על הטורסים ,מגדלי הגרנית המפורסמים שצריכים להיות השיא של המסע שלנו ,לילה טוב.

1. שאפו על המסלול! זה טיול חלומותיי! הנוף המרהיב, הסולמות שבדרך, הבדידות בטבע - הכל נראה פשוט מושלם.