יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

הקרחון המתנפץ - פלא

לאחר טרק מדהים בפיץ רוי המפורסם יצאנו לדרכנו לכיוון אל קלפאה ,באזור ישנו קרחון מאוד מפורסם הנקרא "פורטו מורנו" – "הקרחון המתנפץ" .. הקרחון קיבל את שמו בעקבות הקולות החזקים והנפילות הרבות שמתרחשות בקרחון ,קירות של קרח נופלים ברעש אדיר למים הקפואים ויוצרים גלים גדולים.

לאחר נסיעה של 4 שעות בדרך מדהימה כהרגלה של פטגוניה הגענו לעיר ,העיר חייה על תיירות והתפתחה מאוד עם השנים ... מגוון חנויות ומדרחוב שלם ויפה.
ירדנו מהאוטובוס קבוצה די גדולה של ישראלים וחיפשנו יחד הוסטל ל 8 אנשים ,מצאנו הוסטל מעולה ובו נשארנו ... לאחר מספר ימים יצאנו לכיוון הקרחון לא לפני שבררנו כמו ישראלים טובים איך נכנסים לשמורה ללא התשלום של ה 60 פסו והתשובה ברורה ,לקחת מונית ולהגיע לשם לפני 8 בבוקר (וזה עוד נאמר לנו מפי המקומיים) , כל עוד הפארק פתוח והם לא גובים תשלום, זה בסדר גמור, אין פשע :).

למחרת יצאנו ב 2 מוניות לכיוון הקרחון ,נסיעה של שעה וקצת ובהם צפינו כיצד הארנבות המתאבדות קופצות לכביש כאילו אין מחר .. מחזה מוזר ביותר ,דמיינו לעצמכם שאתם נוסעים וכל 10 דקות קופצת לכם ארנבת לכביש בדיוק כשאתם עוברים ,כאילו מנסות להתאבד תחת הגלגלים של הרכב .. לכו תסבירו את זה ?!

לאחר שהגענו לשמורה אני מאוד מאוד התאכזבתי ממזג האוויר הנורא שנפל עלינו ,הראות היתה לקויה ביותר ורסיסי מים היו באוויר ביחד עם רוח מה שלא אפשר לי כמעט לצלם לא משנה תחת מה עמדתי.

שהינו במקום כשעתיים קצרים מידי ,הקבוצה שאיתה הסתובבתי החליטו לסמן V על המקום ולא באמת להתעמק בפלא עולם שעומד לפניהם ,כשאני עוד מתרוצץ בין השבילים השונים לזוויות תצפית שונות ,מעמיד חצובה ומנסה לתפוס נפילה של קיר קרח ישירות למים ובמקביל מנקה את עדשת המצלמה כל דקה בגלל רסיסי המים המעצבנים שהרסו את חווית הצילום.

נפילות ראינו גם ראינו וגם נתפס בסירטון יפה ,לצפות בזה היה פשוט מדהים ,קול שבירת הקרח והבום ברגע הפגיעה במים היה עוצר נשימה ,לצפות ולא להאמין את גודל הקרחון ואת עוצמתו המטורפת.

לאחר מספר נפילות הצלחתי לתפוס תמונה של חלק קטן נופל למים בדיוק ברגע הפגיעה.

לאחר שהחברים איתם לקחתי את המונית החליטו לצאת יצאנו לשתות שוקו חם בקפיטרה הנמצאת בשמורה ,זה היה מפנק ביותר כשבחוץ קר מאוד ,חזרה לאל קלפאה לעוד יומיים וממשיכים הלאה לכיוון צי'לה ,הפארק הלאומי "טורס דל פיינה"

מאל קלאפטה יצאתי בתחושת חוסר מיצוי מוחלט ,בלב רצונות לחזור לקלפאטה לסיבוב נוסף רק בתנאי מזג אוויר שיאפשרו לי להנות מהפלא הזה כל שצריך כמו שאני רוצה ,לשבת שם מספר שעות בכיף ולא בלחץ של חזרה ..

אין מה לעשות ,ממשיכים הלאה לפלא הבא.

1. אור , הכתבות שלך מדהימות !!
    הכתבה האחרונה על הקרחון המתנפץ והפי'ץ רוי מזכירות לי את הטיול עם אודי. גם אנחנו הינו באותם מקומות כולל נסיעה לצ'ילה לראות את הטורוסים מרחוק ומלמעלה ( בטיסה לפוקון טסנו מעליהם )
    המשך לטייל ולהנות וכתוב בכייף.