יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

ברילוצ'ה - חלק ב'

קפיצה קטנה לאל בולסון
יום לפני היציאה לטרק הראשון שלנו באורך של יומיים יצאנו לאל בולסון ,3 שעות נסיעה מברילוצ'ה ... עירה קטנה וציורית מוקפת בהרים מושלגים ובנוף מדהים כמובן ,לאיפה שלא תלך הנוף יהיה מדהים.

איך שהגענו התחלנו ללכת לכיוון מרכז העיר שם מצאנו את עצמינו ליד מפעל הגלידה המהולל של חורחה ,גלידה מדהימה שרבע קילו שלה כל יום בתוך הבטן בגדר חובה (מידי פעם חצי קילו) ... מותר לי ! בנוסף הגענו לשוק המגוון של בולסון ,מאכלים ביתיים ושלל מזכרות ושטויות ... את ארוחת הצהריים שלנו עשינו מדוכן לדוכן כמובן ,התחלנו במשולש פיצה מקומית ,אמפנדת עוף ,שניצל מקומי ולאחר מכן כמובן שוקולד והרבה !

אני חייב לציין שבמהלך השהות שלי באזור ברילוצ'ה והפריפריה חפשתי ציפור מסויימת על מנת לתפוס אותה בעדשת המצלמה שלי ,ושם הצלחתי ! ציפור מדהימה מיופיה ,בעלת מקור ארוך ודק כמו צופית ,יש סט שלם שלה וזו תמונה אחת.

לאחר ברור קטן בתחנת המידע לתיירים ניסינו לאתר מבשלת בירה מקומית שנמצאת באזור הבתים הפרטים של המקומיים ,הליכה של 20 דקות ואנחנו שם ,הרחובות ומה שראינו היה יפיפה וכמובן שאני חייב לעקב את כולם בעקבות האובססיה לצלם כל דבר שזז.

במבשלת הבירה ראינו חלק קטן מן התהליך ותאמת הבירת RED שלקחתי היתה מהטעימות ביותר ששתיתי מאז גיל 18 כמובן !

טיול קצר ל¨ראש האינדיאני¨ ,לקחנו מונית של רבע שעה בדרך לא דרך לטיול יום קצרצר לצפות בצורת פנים של ראש אינדיאני על איזה הר שממנו ניתן לצפות בכל האזור כולו ,בעוד יורד גשם והליכה קצרה הגענו ובהחלט היה מדהים !

הזמן נוצל לצילומי טבע כמובן ,את הדרך חזרה עשינו בעזרת טרמפים שהגיעו מלמעלה ! זהו היום נגמר ובחזרה לתחנת האוטובוס שם ראינו את זה

נו כן מה לעשות ,כמו ישראלים טובים הצענו את עזרתנו לתיקון הטעות וכטובה בחזרה העובדים שינו לנו את שעת היציאה שלנו למוקדמת יותר על מנת שנספיק להתארגן לטרק בחינם !

אל בולסון מקום יפיפה מלא בטרקים וממש לא חסר מה לעשות שם !

FREY REFUGE - חוויה קפואה
מכיוון שזהו הטרק היחידי שפתוח כרגע החלטנו כמובן לעשות אותו ,טרק שמתחיל מעיירת הסקי של ברילוצ'ה ובהליכה של יום שלם מגיעים לכמעט קצה ההר המושלג לבית מחסה הנקרא FREY ,בית מחסה בעל 2 קומות שבקומה הראשונה מטבח קטן ,סלון בעל מספר שולחנות וחימום ,קומה שניה מלאה בדרגשים קפואים ולכן הכנו את עצמנו עם שקי שינה בהתאם. יאלה התחלנו ,מהרגע הראשון לא משנה לאן תסתכל הנוף פשוט עוצר נשימה ,לא הצלחתי לשם משקפי שמש כי חשוב לך כל כך לראות את הצבע ואת הנוף כמו שהוא ולא בשחור ..

הדרך לא היתה קלה ,המון עליות והמון ירידות ,בסופו של דבר הגענו לפיצול לו ציפינו ,בפיצול זה נבחר דרך אחרת לחזרה ביום של מחרת ומפיצול זה מתחיל הטיפוס הארוך לפסגה עד לבית המחסה שנתן לנו תחושה של סוף העולם באיזה סרט.

במהלך הטיול מעלה שמנו לב לשם של משהו שנראה כמו פטריה זרחנית שממש היתה בצבע כתום בהיר בהיר ,מעולם לא ראיתי דבר כזה ומסתבר שבהמשך וגם בחזור לא ראינו דבר כזה חוץ מעל גזע אחד או שניים שהיו מאוד קרובים אחד לשני ,אשמח לדעת מזה בדיוק !

שמו לב לשערות בצבע ירוק שנמצאות על רב העצים שם ,בהחלט דבר יפיפה ,השערות הללו נמצאות על המוני העצים הנמצאים ברחבי ברילוצ'ה והסביבה ,ישנם עצים שמלאים בזה עד כדי כך שאתה חושב שזה עץ מלא בגוש שערות אחד גדול.

לאחר הליכה קשה וארוכה ,הגענו לקו השלג ,הליכה של 20 דקות עם קצת החלקות והעפת שלג לכל כיוון והגענו לבית המחסה שלו חיכינו כל כך הרבה במהלך המסלול ! זה היה כמו חלום ,פסגה מושלגת רחוקה מכל עיר שנראת לעין ,עליה בית מרהיב מהסרטים ,האווירה המדהימה שבפנים גורמת לך לשלוות נפש מדהימה ,החושך והמחיה ע¨י נרות ,האש הבוערת שמייבשת לכולם את הבגדים והנעלים ... החתול שמביט מבעד לחלון בו ניתן לצפות בנוף המטמטם של הצוקים המלאים בשלג שרק עכשיו ירד.

לאחר ההגעה לבית המחסה אני וחברי טל החלטנו שאנו כובשים את הפסגה ויהיי מה ,שאלנו את בעל המקום האם זה אפשרי להגיע עד לפסגה וכמה זמן ? המקומי ענה בחיוב ואמר שזה אורך כשעה וחצי ,ישר קפצנו החוצה והתחלנו בטיפוס הלא פשוט בשלג העמוק ובעליה חדה ע¨פ צעדים שנשארו מטיפוס קודם שנערך לא מזמן ,כך הצלחנו לעלות בקלות ולא לשקוע בשלג האין סופי. הגענו למעלה ,התמונות צולמו והנוף נחרט בזיכרון ,ניתן לרדת ... איך לרדת מירידה כו חדה מלאה בשלג שנראה כבלתי אפשרי ? פשוט על התחת ובזהירות ,כן זה היה כיף !!!

עכשיו סופת שלגים יורדת ,אני יושב בפינת החדר המלא שולחנות עם כוס המטה שלי ולוגם מהמשקה המוזר שעד לא מזמן התחלתי לאהוב ,למרבה הפלא עושה לי ממש טוב ומרגיע ובמקביל גם מעורר ... עצם שתיית המשקה וההתעסקות איתו גורמת לי להתקרב יותר אל המקומיים ,לשאול שאלות וללמוד מתכונים חדשים עם צמח המטה. החתול מביט מבעד החלון ואני עליו ,אוסטרלי וחברתו אוכלים ספגתי חם ובקבוק היין כבר התרוקן. אתה מנסה לחשוב על הרגע ,מנסה לינצור רגע בו אתה יודע שלא תהיה שוב ,איך מתארים רגע כזה ונוצרים אותו ? פשוט מצלמים אותו בראשכם ונאחזים בו. רק לאחר שאתה מבין שאתה כאן והרגע כל כך עוצמתי ,עולות מחשבות אודות המחיה בתנאים האלו ואיתם השאלות צצות והמקומי עונה.

לבנתיים הגז שבגזיה שלנו קפא ולא אפשר לנו לבשל בחוץ ,עקשנות שלא עזרה ,נאלצנו לשלם טיפה יותר ללילה אבל הורשנו להשתמש בגז שבמטבח וארוחת הערב שלנו מוכנה עם בקבוק יין שמשקלו השפיעה רבות על הגב שרק עכשיו התחיל להרגיש מזה הליכה ארוכה.

הלילה היה קפוא ,רוחות מטורפות בחוץ שהרעידו הכל ,הדרגש שלי קפוא ולמזלי הגעתי מהבית בשק¨ש מהבית שהגן עלי מפני הקור: תחשבו מזה לקום ב 4 וחצי בבוקר בעקבות צורך עז לתת קפיצה לשרותים שנמצאים בחוץ במרחק של 15 מטר מבית המחסה ,קם בשיא הלחץ מתלבש בעודך קופא ,יורד למטה שם נעליים ויוצא החוצה עם פנס הראש שהכנתי בעוד מועד ,חושך מצרים שם בחוץ והשלג לא מפסיק לרדת ,הפרנויות מתחילות לצוץ ... עושים מה שצריך וחוזרים חזרה ,ואו זה היה חתיכת לילה ! ולא ... מזה אין לי תמונות !

למחרת בבוקר קמנו ,משחקי שלג קטנים ויצאנו לדרך בחזרה ¨הביתה¨ ,הדרך מדהימה והתמונות יספרו הכל ,כמה אפשר לכתוב כבר 4 וחצי לפנות בוקר פה.

בתמונה מטה ניתן לראות את הנוף הנשקף מהחלון ואת הנוף תוחם מסגרת החלון של בית המחסה ,תמונה מאוד חזקה שהתחברתי אליה מאוד.

שמו לב כיצד השלג נמס למעלה בפסגה ולאט לאט נוצר לו נחל שהגיע עד לרגליי ,רגע מדהים.

לאחר טיול מעייף וקשה חזרנו להוסטל בעננים ולא יודעים איך לעכל את מה שעברנו ,עזבו אתכם זאת רק ההתחלה.

25 קילומטר באופניים - עליות ירידות ובירה מקומית
אני ואסף החלטנו לעבור את חווית האופניים באזור ולחקור חלק אחר באזור ברילוצ'ה ,ההתחלה היתה קשה ,כל האזור מלא בעליות ובירידות ,שטח קשה והרבה הליכות ברגל עם האופניים ,הכל היה שווה את זה ... במהלך הדרך הגענו לעיירה באמצע יער ,העירה למרבה הפלא היתה מלאה באנשים שהגיעו לשווקים שפתחו באזור ,בירה מקומית גלידות ומזכרות מהמקום. הגלידה שם היתה טעימה ברמות שלא ניתן לתאר וכן גם הבירה ! לא לדאוג חצי ליטר שחולק בין 2 אנשים ,לא נסענו בזיגזים לאחר מכן.

לאחר שהיה של כשעה המשכנו הלאה במסלול שיצרנו לעצמנו במקום השכרת האופניים ,נוף מדהים ובמקביל כמובן גשם ! מזג אוויר משוגע. בדרך צפינו בסוס שפשוט נשכב על האדמה ועל פי מה שאני ידעתי זה אומר שהוא חולה או פשוט מת ,מסתבר שהוא כנראה נח כי לאחר מכן הוא פשוט קם והתחיל לרוץ לו בכיף ,מוזר מאוד.

בהמשך נכנסו לאיזור שחשבנו שיש בו מצפה אך מסתבר שנכנסו לאזור בו יש המון צימרים גדולים שמפוזרים ברחבי יער על אגם מדהים ,עד שהגענו לדק גדול מעץ שמגיע עד לאגם ,אזור יפיפה שללא אופניים לא היינו מגלים.

בהמשך הגענו לתצפית פנורמית מרהיבה עד כדי כך שכל רכב שעבר פשוט עצר צילום והמשיך.

לאחר נסיעה ארוכה וקשה בגשם החזרנו את האופניים ,ישבנו כחצי שעה במקום ההשכרה עם אדם די מבוגר בשנות ה 60 לחייו מדנמרק שמטייל לו בעולם וכרגע הוא מתרכז במסעות אופניים ברחבי פטגוניה ,רק לפרוס מפה על השולחן וכבר הראה לנו את המרחקים העצמונים אותם עשה עם אופניים ,מרשים ביותר וכמובן בן אדם מרתק מאוד !

זהו לגבי ברילוצ'ה ,סיפורים יש המון אבל אותם נשאיר כבר לפעם אחרת ,גם אני צריך ללכת לישון מידי פעם כן ...