יום שלישי, 2 בפברואר 2010

איגווסו - לגלות עולם חדש - חלק א'

יצאנו לאיגווסו ,התחנה האחרונה שלנו בארגנטינה ...  הדרך מדהימה כמו תמיד ,איך הכל נהיה יותר ויותר ירוק ככל שמתקרבים ליערות הגשם ,עוד מספר תמונות של שקיעה והולכים לישון.

בבוקר כבר היינו קרובים ,עוברים בכל מיני עירות יפות ומתפלאים כיצד הנוף השתנה לחלוטין.
האדמה בצבע אדום והכל מסביב ירוק חי ,ציורי קיר מעניינים לאורך הדרך ...

הגענו לפורטו איגווסו ,העיר התיירותית הקרובה למפלים ולגבול פאראגוי ברזיל ,לקחנו אוטובוס מקומי להוסטל ששמענו עליו רבות ,נראה ומרגיש כמו מלון 3 כוכבים ב 40 שקל לילה ובריכה גדולה ויפה .. שבוע של כיף ושקט ,טבע ומפלים אין סופיים.
בערבים יש BBQ ומופעים שונים ,מופע ברזילאי .. מופעי תנגו ..

אותו יום לקחנו כמנוחה ולמחרת כבר יצאנו למפלים ,התחלנו את ההליכה בפארק עם שלל עכבישים מעל לראשינו.

מדהים עד כמה הם גדולים וקרובים ,ממשיכים בהליכה לכיוון המסלול התחתון שמוביל לצפיה במפלים מלמטה וגם לסירה שצריכה להכניס אותנו לתוכם .
מדהים כמה בעלי חיים ניתן לראות במהלך ההליכה ,בלי סוף .. לטאות ,ציפורים ,עכבישים שונים ועשרות סוגי פרפרים מדהימים.

איך שראינו לראשונה את המפלים פשוט לא האמנתי כמה מים ! ,מעורר קינאה פשוט ... מפלים שלא רואים את הסוף שלהם .. פשוט עוצמה שלא ניתן לשיעור.

לאחר רחיצה ראשונה במפלים המשכנו לסירה ,זה היה פשוט טרוף !

הכניסו אותנו פנימה עם הסירה וכמויות של מים פשוט עפים עליך ועל הסירה ,אתה מבין איזו עוצמה יש למים ,מדהים.
המשכנו הלאה למסלולים נוספים בפארק ,מסלול עליון על מנת לצפות במפלים מלמעלה ומשם ברכבת פנימית בפארק ל"לועה השטן" ,לועה שאליו נשפכים כמויות אדירות של מים שמעלים ענני אדים ומים לאוויר ויוצרים עננים.

כמויות אדירות של מטיילים ותיירים ,היו מקומות שלא ניתן היה פשוט ללכת בהם ולחכות שיתפנה על מנת שנוכל לראות משהו מהתצפית.

אני ואסף שמנו לב שישנה קבוצה של תיירים שמנסה לצלם משהו מוזר על הגזע ,בהחלט זה היה חרק כל כך מוזר שלא הצלחנו לקלוט את צורתו המוזרה ... עד שפתאום הגיע כמובן הערס הישראלי המצוי וצעק כמו משוגע .. (תסלחו לי על המילים) "מזה החרא הזה #%" ... כולם כמובן מסתכלים על הבחור המוזר ואנחנו עוד יותר לא מבינים מאיפה הוא צץ ומה הוא רוצה ומה הוא עושה פה ?!
טבע כמובן לא בראש מעייניו .. אולי בירה ועוד כמה דברים אחרים ,שיהיה .. אחלנו לערס בהצלחה ..

ממשיכים הלאה תוך כדי צפיה במפלים קטנים אחרים ובשלל חיות עד שהגענו "ללועה השטן".

הגענו לנקודה מדהימה של כמויות של מים שלא נקלט פשוט נשפכים לתהום תוך כדי יצירת ענני מים שלא משאירים אותך יבש לרגע ,צלמים עם מטריות מצלמים את התיירים וכולם נלחמים על נקודה טובה להצתלם ,פשוט טרוף.

בדרכנו חזרה לכיוון סירה קטנה לאורך הנהר ובחזרה לנקודת ההתחלה פרפרים שונים התחילו פשוט לנחות עלי בכל מיני מקומות ,על הראש והידים .. אפילו על התיק ,חוויה מעניינת ביותר למרות שלא הבנתי בדיוק מדוע אני מסתובב עם פרפר על היד והוא פשוט לא עוזב אותי ,משחק איתו מיד ליד בעוד שאנשים עוברים לא מפסיקים לבהות בי בעודי מלא בפרפרים.

לבסוף הגענו אל סירה שעושה לנו סיור קטן בנהר לצפות קצת בבעלי חיים שחיים באזור השקט יותר והמתוייר פחות.

חוזרים ברגל לכיוון היציאה לא לפני שקלטנו קורי עכביש עם קצת שמש בהזדמנות מצויינת לתת כמה תמונות נשיונאל גאוגרפיק.

הקטע הארגנטינאי של מפלי האיגווסו פשוט מדהים ,דורש יום של טיול בשמורה מהבוקר ועד הערב ,פיסת גן עדן לא נורמלית ללא ספק ... משם יצאתי מהופנט מיופיו של המקום ומכמות בעלי החיים, בהמשך נעשה גם כן את הצד הברזילאי שצריך לתת לנו מבט מרוחק יותר אל המפלים.