יום רביעי, 10 בפברואר 2010

פלוריאנאפוליס - טרנקילו

ברזיל ,איך זה לעבור גבול ופתאום הכל שונה מקצה לקצה .. שפה ,אוכל ,תרבות ונופים .. עולם אחר ,טיול אחר.

לאחר מעבר הגבול בין ארגנטינה לברזיל המשכנו עם עוד 3 אוטובוסים שונים עד להגעתנו לתחנה המרכזית בפוז איגווסו ,עיירת הגבול הברזילאית .. שם המתנו קצת ועלינו על האוטובוס לכיוון פלוריאנאפוליס ,נסיעה של 12 שעות לכל היותר ..
כשהגענו ישר התנפלו עלינו ספסרים של דירות באזור התיירותי שאליו אנו צריכים להגיע "באהה דה לגואה" ,כפי שביררתי לפני זה ,פלוריאנאפוליס זה המקום היחידי שעוד מומלץ לעבוד עם ספסרי דירות ואף ניתן לקבל מהם נסיעה עד לאזור נופש ללא נסיעה נוספת באוטובוסים נוספים.

סגרנו עם ספסר אחד שיקח אותנו לראות דירות ולבנתיים המתנו לסיוון שאיתה קבענו להיפגש בתחנה המרכזית באזור 11:00 בבוקר ,באיחור קל של האוטובוס שלה היא הגיעה ישירות מאורוגווי ,יחד המשכנו במכונית קטנה שאכלה סיבובים ללא כל בעיות עם הספסר המשוגע עד שהגענו ,בית ראשון שהוצג לנו היה רחוק ולא מתאים .. הדירה השניה לא הכי נראת לנו והחלטנו לוותר וללכת להוסטל ,לא לפני שהספסר דרש שנשלם לו על הנסיעה ,מה שכמובן לא הוגן כי את המימון על הנסיעות האלו הבוס שלו צריך לממן והוא מקבל לכיסו כסף נוסף מתיירים שלא רוצים להיכנס לבעיות .. נבלות לא חסר.
המשכנו להוסטל קרוב ,קבלנו שוק ממה שהלך שם וחזרנו כמובן לדירה ,רק שהפעם הבוס היה שם וקבלנו עסקה טובה יותר וגם מצאנו שותפה נוספת לדירה מההוסטל ..
הכל סגור וחתום ,הגיע הזמן להנות !

פלוריאנאפוליס מקום יפה מאוד ,רגוע ומאוד בטוח יחסית לברזיל .. להסתובב בלילה לא כל כך מסוכן כמו בשאר ברזיל ,כיף לראות את שינוי האווירה מארגנטינה לברזיל ,האנשים כאן פשוט שמחים יותר ,האווירה כאן שמחה ומלאת אנרגיות שלא ראינו בשום מקום אחר בארגנטינה - צ'ילה ..
השמש ,החוף היפיפה עם רצועת חוף שלא ניתן לראות את סופה ,עצי קוקוס בכל מקום ושוק אנושי נייד לאורך החוף .. אל תזוז אנחנו נגיע אליך.

טיול קצר שעשיתי באזור על מנת לגלות מקומות מעניינים הביא אותי לחוף ניסתר ויפה מאוד שאליו רב המקומיים הולכים .. גם שוק דגים קטן ,משחק הדומינו די נפוץ כאן.

מידי פעם בערבים יצאנו לאזור החוף על מנת לראות אולי נוכל להיכנס לאיזה משחק כדור עף טוב ,בלילה הראשון כבר אני ואסף הצטרפנו למשפחה ארגנטינאית שהגיע לנפוש באזור למשחק של 3 שעות של הנאה רצופה ובסופו ריצה מטורפת לתוך המים.

אצל קרלוס ביקרנו כל ערב לשיק פירות מדהים שכל פעם גרם לטעם של עוד ! ,הפירות פה פשוט משהו לא נורמלי !
משהו רוצה אננס שלם ב 6 שקל ?!

בערב צפינו במשחק כדורגל של מקומיים עם כמה חברים שפגשנו באיגווסו .. לא לפני שהלכתי לדוג בנהר עם חכת הבמבוק 12 שקל שלי .. ,יום לפני הבנתי שהמון הולכים לדוג דגים בנהר שנמצא 5 דקות הליכה מהדירה שלנו ,חיפשתי חכה נחמדה ומצאתי אחת מבמבוק מוכנה עם כרס ומצפוף ,קניתי קצת קמח ועשיתי בצק ויאלה לעבודה ... פעם אחת נדוג את ארוחתינו.
התמקמתי מתחת לגשר יפה על שפת הנהר והתחלתי לדוג ,לאחר מספר דקות מספר ילדים מקומיים הצטרפו אלי כשבידייהם חכות נוספות כמו שלי ובמבטים מוזרים הסתכלו על הגוש בצק המוזר שהחזקתי ,גם המבוגרים לא הבינו בדיוק עם מה אני דג דגים עד שאמרתי להם שזה Aqua con pan כי זה התאור הכי קרוב שידעתי לתת ל"בצק" והם הבינו מיד כי אצלהם מסתבר יש רק "קלאמארי" דיונון קטן שאותו הם שמים על הכרס ודגים דגים ... שאלתי כמובן איפה ניתן להשיג ומיד אחד הילדים נתן לי כוס מלאה והתחלנו לדוג יחד .. הדגים פשוט עפים על זה כאילו אין מחר !
היו תפיסות יפות מאוד וכמובן לארוחת הערב הכנו דגים ישירות מהנהר.

בעל הפוסדה לימד אותי איך לנקות דגים כמו שצריך וגם איך להכין אותם .. יצא דלוקס !

עמודי החשמל בכל פלוריאנאפוליס מקושטים בעיצובים שונים של לבבות וציורים שונים שמעניקים לרחובות מראה נוסף של שמחה ,פשוט ככה.

באחד מהן הימים החלטנו לצאת לחוף מפורסם ולא רחוק בו נמצאים המון גולשים בעיקר מאוסטרליה ,רצועת חוף יפיפיה .. להזרק על החוף הלבן ,קוקוס ביחד ולראות ביצועים מדהימים של גולשים לא נורמליים.

הקרנבל כבר מתחיל להיות מורגש ברחובות ,יצאנו לסנטר שם ניתן היה לראות שוק יפה וגם בתי ספר לסמבה שהתחילו להציג את עבודתם בכיכר הראשית !
הלכנו על ערב סושי טוב ולאחר מכן המשכנו לשוק ולהופעות !
טעימה ראשונה מהקרנבל בברזיל וזה היה פשוט ואו , איזו שמחה של אנשים כמה רעש ומוזיקה שלא נותנת לך לנוח לרגע ,התלבושות והשמחה הגדולה שנמצאת על הפרצופים של כולם ..
דוחן מגניב שמכין מיצים מקנה סוכר וקבוצת ברזילאים שמשחקים קפוארה ברחוב ... זאת ברזיל.

אסף ומרינה (בחורה שהכיר דרך האינטרנט שארגנה דירה באולינדה לקרנבל) טסו יומיים לפנינו לצפון ברזיל להעביר את הקרנבל שם ,יומיים לאחר מכן אני וסיוון המשכנו בטיסה לנאטל שם נעביר את הקרנבל עם חברים של משפחתה של סיוון ,שבוע שלם של חיים בבית ברזילאי ,חוויה שלא כל אחד זוכה לה ,קרנבל גדול לא מתקיים בנאטל לכן אני וסיוון נקפוץ לאולינדה ללילה אחד לחוות קצת את האווירה המדהימה ונחזור לנאטל.

פלוריאנאפוליס בהחלט מקום מדהים כתחנה ראשונה בברזיל לאחר ארגנטינה !
עשינו חיים שם ,טרנקילו אמיתי.

1. פשוט מדהים אני נהנת לקרוא כל מילה ומילה וחווה איתך את החוויןת בכאילן תמשיך לכתוב ואל תתיאש זה פשוט מקסים אמא