יום שלישי, 6 באפריל 2010

אריקיפה - הענק השמיימי

פרו, לאחר קבלת אשרת השהייה שלנו בפרו המשכנו עם האוטובוס עד לפונו שם החלפנו אוטובוס לכיוון אריקיפה, היעד הראשון שלנו שם האטרקציה המרכזית נמצאת 5 שעות מהעיר בקולקה קניון בו יש תצפית מרהיבה על קונדורים, ציפור ענקית שמהווה סמל למדינות רבות ובמיוחד לתרבות האינקה בפרו.
במהלך הנסיעה נהג האוטובוס המשוגע שהיה לנו העיף בדרך מכונית ואת הצעקות והבאלגן קבל מתיירת מארגנטינה, מצחיק או עצוב אני לא יודע.

לבסוף לאחר נסיעה ארוכה עם נהג שקצת לחץ על הגז יותר מידי הגענו לאריקיפה בחצות, תופסים מונית להוסטל הראשון שהומלץ לנו אך כמובן .. אין מקום אז נהג המונית לקח אותנו להוסטל אחר שלא היה כל כך רע רק שלבסוף התברר שהיה מוכה פרעושים במספר מיטות.
בעית הפרעושים ידוע באריקיפה בגלל שקיימים המוני פרעושים בקולקה קניון שאותם התיירים מביאים לאריקיפה.

אריקיפה עיר לבנה ויפה, הכיכר המרכזית יפה מאוד וברמה גבוהה, הסיבה לכך שהעיר כולה בלבן זה שכל חומרי הבניה והאבנים הם בצבע לבן מהאפר הוולקני מהרי הגעש בסביבת אריקיפה במיוחד הר הגעש המרשים MISTI.

לאחר בירור קצר הבנו שכרטיסים לאוטובוס אין לעוד יומיים ככה שנשארנו מספר ימים נוספים באריקיפה ואנו לא מצטערים על כך לרגע, סגרנו גם כן טיול לתצפית המפורסמת עם מדריך במחיר סביר ביותר.

למחרת לפנות בוקר אספו אותנו מההוסטל והתחלנו לנסוע לכיוון הקניון העצום במשך 5 שעות עד שהגענו אל העירה הקרובה בקניון שם אכלנו ארוחת בוקר מוזרה במקצת ומשם לכיוון התצפית ...
הקניון יפיפה וירוק, מלא טרסות מתקופת האינקה .. כביש העפר עובר בין מנהרות בהר ותצפית יפות עד שלבסוף הגענו לנקודה שרחוקה 5 דקות מהתצפית אך לפתע המדריך עצר את הרכב וכולם יצאו החוצה בריצה מהסיבה שמספר קונדורים החליטו לעוף 3-4 מטר מאיתנו וזה היה פשוט מדהים ! לא להאמין איזה גודל ואיזו עוצמה .. הרגשנו את משב הרוח מהכנפיים העצומים שלהם.

המום המשכתנו אל התצפית שם המחזה היה מרהיב לא פחות .. בתצפית היו עשרות רבות של תיירים מכל העולם וצפו בציפיה רבה לקונדורים שיעפו קרוב עד כמה שאפשר.

לאחר המתנה קצרה הם הגיעו ועפו מעליינו ובגובה שלנו בתוך הקניון העמוק.

ניתן היה לקנות שלל מזכרות מדוחנים שונים שהיו פזורים בתצפית, מה שייחד אותם היה הלבוש הייחודי של תושבי המקום.

לצערי בילינו בתצפית רק 20 דקות מעטות מידי והיינו צריכים להמשיך לעיירה הבאה משם אנו נקח מיניבוס אחר ואיתו נעשה סיור במקומות שונים בקניון, בעיירה באמצע הכביש פשוט הרימו רשת של כדור עף והתחילו לשחק .. מוזר אבל אני בעד !

בדרך עצרנו במקום נחמד שם אפשר לשתות משקה מקומי מסברס ואלכוהול עם ביצה חיה, מי ינסה את זה ?! כמובן אסף.

המקום גם ניתן להצטלם עם עייט מגניב לגמרי !

וממשיכים בחזרה לעיירה בה היינו בהתחלה ושם נשארנו בעוד שכל השאר המשיכו למעיינות החמים שלא כל כך עניינו אותנו, הסיור הקטן שעשינו בעיירה היה מעניין יותר אני בטוח בזה.
לאחר שעתיים הגיע המיניבוס ואסף אותנו בחזרה לאריקיפה ובדרך עצרנו גם כן במקום מאוד נחמד עם אלפקות ולאמות שהסתובבו בשטח ירוק יפיפה.

באריקיפה הספקנו לאכול במסעדה טורקית טובה ומאוד מצחיק לראות תפריטים כאלו בצד השני של העולם.

ואספר גם חוויה אחת טובה מיני רבות שהיו לי, אני אסף וצרפתי מגניב בשם ג'רמי נוסעים לאכול צהריים במסעדה קצת מרוחקת אך שמענו שמומלצת מאוד.

בדרך נהג המונית הנחמד עבר על גשר מיוחד שנראה כאילו עוד שניה הולך ליפול, הנהג סיפר שאת הגשר עיצב אותו אחד שעיצב את מגדל אייפל המפורסם, אם הגשר עדיין עומד אז אפשר להסיק שעשה עבודה טובה ללא ספק.

כשהגענו למסעדה הופתענו לראות חדר אוכל ענק ! .. אנחנו מתיישבים ומחכים למלצר .. לא מגיע ..
מה שעושים במצב כזה פשוט מנופפים ידיים ומקווים לטוב.

וזה עבד.

בהתחלה קבלנו תירס ענק מתוגן .. טעים !

לאחר מכן הזמנו מנה מקומית, הטמלס המפורסם .. אורז עם בשר עטוף בעלה תירס.

והמנה הבאה חלקתי עם אסף .. מזה היה אני לא יודע.

וזהו, העברתי תקופה נפלאה באריקיפה למרות שקבלתי את פשפשים פרעושים והא ודה .. אבל זה עבר במהרה.
אריקיפה יפיפיה ולא חסר מה לעשות בה במיוחד מבחינת פאבים טובים ואווירה טובה.

אא ועוד משהו קטן .. אני ואסף היינו חייבים לנסות את המנה הכי פופולרית בפרו, שרקן !

רק לאחר שניסיתי להוריד לדבר הזה את הראש הבנתי שאין בזה כלום .. עור ועצמות אבל איכשהו אסף הצליח להנות מזה.