יום שלישי, 20 באפריל 2010

מאצ'ו פיצ'ו - פסגה עתיקה - חלק ב'

קמים לפנות בוקר .. "אנחנו בטוחים שאנחנו רוצים לעשות את זה?" לא .. אבל המדרגות האלו מחכות רק לנו.
לוקחים את התיקים הקטנים עם שקיות אוכל קטנות שג'ימי נתן לנו והפנסים על הראש, מתחילים בהליכה לילית לכיוון המדרגות, מקווים ליום יפה וכחול ולא גשום ואפור כמו שרב המטיילים מקבלים, כל עוד רואים כוכבים בשמים הכל טוב ואין עננים .. מתחילים בטיפוס ארוך ומעייף .. אין סוף מדרגות אך לאחר שעה ורבע עשינו את זה והגענו למעלה לא לפני שמיקי נישק את המדרגה האחרונה.

והנה החלק המרכזי במופע מתחיל,  מאצ'ו פיצ'ו ... אנו ממתינים למדריך "התרבותי" שידריך אותנו ויסביר לנו על כל חלקי העיר העתיקה, המדריך דיבר בצורה מעניינת ומצחיקה במיוחד, קשה לעצור את הצחוק כשהוא פשוט נדרש.

עוברים בשער הכניסה והפלא מופיע בפנינו במלוא הדרו, זכינו ליום מדהים ויפיפה, שאריות ערפל נשארו בפסגה וקרני השמש נשברות בצורה מושלמת בתוכו, גן עדן לצלמים (איפה הריפלקס שלי @#%), הקנון שלי מתחילה להתפרק ולגסוס, המסך החיצוני כבר לא עובד לו, פיקסלים שרופים בעיינית והחישוק סביב העשה מתפרק ומפריע לה לצאת החוצה כשרוצים זום .. אבל היא עובדת !

בעודי מנסה להקשיב למדריך לא יודע מה לעשות עם עצמי ... אני רוצה להסתובב כמה שיותר מהר ולמצוא את הזוויות הטובות ביותר לצילום כל עוד יש לי מזג אוויר כזה והערפל שנשאר עוד קיים ונותן את התחושה שאני רוצה לקבל בתמונות שלי.

ניתן לראות את שער השמש מרחוק, משם המטרקים שעושים את אינקה טרייל המפורסם מגיעים אל האתר המפורסם.

בעודי מנסה לעקוב אחרי הקבוצה ובמקביל לצלם מזוויות מענינות שלא מפסיקות לצוץ, כמה בעלי חיים יש באתר.. לטאות שונות וציפורים בצבע כחול וכמובן גם הפשוש המפורסם.

ניתן לראות גם ארכיאולוגים ממשיכים לעבוד באתר ולחפש עתיקות .. חשבתי לעצמי כמה היה יכול להיות נחמד להתנדב איתכם לכמה זמן .. חלום ילדות היה להיות ארכיאולוג ולהוציא דברי עתיקות מהאדמה.

צפינו בפרחים ובגידולים שבזמנו האינקה גידלו.

יונתן גם כן קבל יומהולדת מיוחדת במיוחד, לא כל אחד חוגג במאצ'ו פיצ'ו ביום כל כך יפה ..  גם בלונים היו.

לבסוף הסיור נגמר וקבלנו המון המון מידע לגבי האתר, הסיור היה בסדר גמור וגם המדריך.

עכשיו הגיע זמן חופשי, אסף ועמוס, יונתן ומיקי .. החליטו שהספיק להם והם חוזרים בחזרה להוסטל, אני כמובן רציתי לעלות על הוואינה פיצ'ו המפורסם, ההר הנמצא מאחורי המאצ'ו פיצ'ו ..
כיוון שאף אחד לא רצה להצטרף אלי יצאתי עם האיפוד שלי לטיפוס מדהים לנוף שלדעתי היה ירוק במיוחד.

התחלתי תחילה לטייל לבדי בין העתיקות והקירות הישנים, החלטתי לאבד את עצמי בין החדרים ללא מוצא.
פגשתי גם תושב קטן של המקום.
וישבתי מעט מביט על ההר היפיפה עליו אני עומד לטפס.

עוד תמונה נחמדה לפני הטיפוס.

ומתחילים בטיפוס, העליה היתה חדה למדי עם חבלים שעזרו, לאחר 40 דקות כבר הגעתי למעלה לעתיקות נוספות מתקופת האינקה.

הגעתי לפסגה ולהפתעתי היו שם יותר תיירים מאבנים .. מטורף לגמרי, מנסה למצוא לעצמי את הפינה הקטנה שלי וקצת שקט, להקשיב ולצפות בנוף .. לשנות פלייליסט למוזיקת עולם ולהרגיש בגג העולם.

לאחר מספר דקות מצאתי, טיפוס על כמה סלעים ואני שם, סלע ענק מחכה רק לי, ישבתי שם למשך שעה ארוכה וטובה .. הייתי בעננים, אלו רגעים שלא שוכחים, כו מושלם.
בעלי חיים לא הפסיקו להגיע, צופית ירוקה .. לטאות שונות בצבעים שונים, ציפורים ...

בעצב רב התחלתי לרדת בחזרה אל מאצ'ו פיצ'ו, הפעם כמובן זה היה הרבה יותר מהיר, הספקתי לטייל עוד קצת בין ההרסות וגם הרגלים לא מאכזבות אז כמו שעלינו במדרגות ככה גם נרד...

לאחר יום ארוך ארוך חזרתי בחזרה להוסטל מאושר לגמרי על יום פשוט מדהים.

בדרך צפיתי בעבודות שיפוץ וניקוי הנהר, עובדים מכינים חורים בסלעים על מנת לפוצץ אותם ולסדר את זרימת הנהר.

לאחר ארוחה טובה בערב ושינה טובה יצאנו לדרך בחזרה אל קוסקו, הדרך עם הרכבת היתה מדהימה, אסף ועמוס, יונתן ומיקי ישבו להם יחד ב 4 מושבים שהיו ואני ישבתי במושב אחר ליד סוכנת אמריקאית שהגיע לחקור ולסדר מסלול לסוכנות נסיעות שהיא מקימה בארצות הברית .. קשקשנו לאורך כל הנסיעה ואת הכרטיס ביקור גם קבלתי .. משהו צריך סוכנת נסיעות בסן פרנסיסקו ?!

פתאום התחילה ברכבת מתקפת תיירים יפנים .. היינו מוקפים .. אין לאן לברוח.

לבסוף לאחר שעה וחצי של נסיעה הגענו לסוף המסילה שעוד אפשר לנסוע עליה כי ההצפה האחרונה הרסה חלק מהמסילה אל קוסקו אז ככה שאנו צריכים לקחת מהתחנה האחרונה מיניבוס לעיירה אחרת ומשם מינובוס של הסוכנות שיחזיר אותנו לבסוף לקוסקו.

עברנו שלושה ימים מדהימים, מצחיקים ומלאי חוויות, ראיתי עוד טבע ולמדתי המון על תרבות עתיקה, הכרתי אנשים חדשים.

איך אנשים יכלו לומר לי דברים כל כך רעים על מאצ'ו פיצ'ו .. על כמה שזה לא שווה את ההשקעה ואת המאמץ להגיע לשם .. פלא אמיתי שנוצר ע"י האדם, שווה כל אגורה, מחר אנו צופים להתחיל חוויה חדשה לגמרי, השמורה הביוספרית מאנו במזרח פרו .. חווית טבע אמיתית.