יום רביעי, 31 במרץ 2010

אל צ'ורו - 4700-1200 - חלק ב'

יום ב' - מתחילים ב 2800 מטר ולנים ב 1800 מטר

פותחים עניים בשמונה וחצי בבוקר, התרנגולים היו לנו לשעון מעורר, אני פותח את האוהל כשאלומת אור נכנסת פנימה, יוצאים החוצה ומביטים בנוף מושלם .. עמק ירוק, שמים כמעט בהירים ונהר זורם תחת גשר מרשים.
אנו מתחילים בהתארגנות בוקר .. מצחצחים שיניים בנהר ומקפלים ציוד.

עבר זמן מאז הטרק האחרון שהיה בפטגוניה הרחוקה, התגעגעתי לזה מאוד ושמח על כך שהחלטתי לצאת לטרק בצורה בה יצאנו.

אוכלים את ארוחת הבוקר שלנו ומתחילים בהליכה תוך כדי עליות מעטות והרב כמובן ירידות, רב הטרק הינו בירידות בלבד לאורך העמק עד לנקודת הסיום, זה אומנם נשמע קל שזהו טרק בירידות אך מה שקורה לאצבעות ברגלים שעליהם יש לחץ תמידי מהנעליים והברכיים שסופגים כל צעד.

השתדלתי ללכת לאט יותר מהשאר, הקפדתי להביט סביב ולחפש קצת חרקים מעניינים וצמחים ואכן מצאתי ולא מעט !

בדרך נתקלנו בנהרות ומפלים .. פינות בהם ניתן להתאהב בקלות .. לשבת לשתוק ולהקשיב לקול היער.

עוברים גשר ועוד גשר, יורדים מדרגה אחר מדרגה בדרך האינקה הקדומה ומגיעים לתצפית עוצרת נשימה !

עוד מספר חרקים מוזרים שנתקלתי בהם בדרך, אחד מהם באמת היה מוזר .. תחילה זה נראה לי כמו עלה שזרוק על הרצפה אך מסביבו היו נקודות צהובות מוזרות שסקרנו אותי, הפכתי אותו על המקל הליכה וראיתי שזהו בעצם סוג של חילזון מוזר לגמרי !

ממשיכים הלאה עד לנקודת ההזדהות הבאה שלנו ע"פ הסיפור דרך שברשותינו ... מספר ביקתות מפוזרות וגן יפיפה.

עוברים גשר גדול נוסף ומתחילים בעליה קשה במשך חצי שעה עד להגעה לתצפית נוספת על עמק חדש בו אנו נלך למשך היום.

בתצפית ניתן היה לראות עלים גדולים שבתוכם ניתן לראות טיפות מים גדולות שנאגרות בהם וניתן ממשך ממספר עלים למלא בקבוק מים קטן !

נשארתי מעט בתצפית לצילומים וממשיכים הלאה לכיוון הקמפינג הבא.

לאחר הליכה של כשעה וקצת הגענו אל חלקת דשא מדהימה עם בית קטן שם גרה משפחה קטנה עם נוף פשוט מטורף לגמרי, אכלנו שם ארוחת צהריים ונהנו מהאווירה המדהימה ששם.

ביערות הגשם ניתן להבחין בשיירות שלמות של נמלים שלוקחות עימם חלקי עלים קטנים ממש כמו מהסרטים בנשיונאל גאוגרפיק, מחזה מגניב למדי.

המשכנו ללכת בעליות וירידות למשך 3 שעות עד שהגענו לקמפינג המדהים גבוה בהרים עם נוף עוצר נשימה.

הקמפינג יחסית מסודר, מים זורמים המגיעים עם צינורות מהמפל הקרוב, חלקת דשא טובה וישרה כשאנו מוקפים עצי בננות.

מקימים אוהלים ומכינים ארוחת ערב עם פנסי ראש כי כבר החשכה ירדה עלינו, יושבים בכיף על הדשא על יד האוהלים, פותחים גזיה ומבשלים פסטה עם רוטב עגבניות בצל ותירס ... איזה מעדן.

הולכים לישון מוקדם מותשים ועייפים מעוד יום מדהים עם מראות מרהיבים וצפיה בתרבות המחיה של הבוליביאנים בהרים המבודדים.

מידי פעם ניתן היה לראות בוליביאני עם שק צ'ולות ענקי על הגב הולך יומיים עד שהוא מגיע אל ביתו שבהרים, איזו צורת חיים.