יום רביעי, 31 במרץ 2010

אל צ'ורו - 4700-1200 - חלק ג'

יום ג' - מתחילים ב 1800 ומסיימים ב 1200

מה שהעיר אותי הפעם זה התרנגול שמנסה לאכול לנו את האוהל, אחלה דרך לקום לעוד בוקר מושלם בעמק הכי ירוק שראיתי מיימי, פותח ראשון את האוהל ... עז אוכלת עשב לידי והתרנגול לא מפסיק לקרקר, יוצא החוצה ומביט בנוף שנצרב בזיכרון אם תרצה או לא תרצה.

קיפול מהיר של הציוד, יושבים על הדשא ואוכלים את ארוחת הבוקר ..
היום אנו נצעד כ 6 שעות בערך, קצת פחות מיום הליכה ממוצע, נפרדים מקמפינג פשוט מדהים אם לא מהיפה ביותר שהייתי עד עכשיו.

בדרך נתקלים בקטע מגניב לגמרי, מתוך סדק בסלע ענקי יוצאים להם מים ... פשוט ככה !

עוברים גשר ומתבוננים בפטריות כתומות זרחניות . נראה טעים לא ?

עולים עליה קשה של 45 דקות בדרך האינקה עד לתצפית מדהימה של ענן ענקי וממנו נראה כאילו מפל שלם יוצא מתוכו ונשפך אל הירוק האין סופי.

ממשיכים הלאה תוך מעבר בבתים של אנשי ההרים שגרים על דרך האינקה הקדומה, צופים כיצד הם מגדלים את האוכל שלהם וחיים מהטבע, ירוק שלא נגמר עד שהגענו אל הבית של הסיני שעזב את ביתו שבסין לאחר זוועות מלחמת העולם השניה וחפש לו מקום שקט להעביר את חייו.

עוצרים אצל ביתו שמשמש גם כהוסטל דרכים וכמקום לאכול בו ארוחת צהריים, אכלנו יחסית מהר על מנת להספיק להגיע בזמן לעיירה הקרובה על מנת לתפוס את האוטובוס חזרה ללה פז.
בדרך ראינו פרפרים ענקיים שאחריהם רדפתי לא מעט על מנת לתפוס תמונה אחת טובה.

לבסוף אחרי הליכה ארוכה וירידה אין סופית הגענו אל נקודת הסיום גמורים לחלוטין !
אך בעיירה אין מונית והבוליביאנים ממשיכים להגיד לנו שעוד 5 דקות תגיע מונית שתקח אותנו לעיר הקרובה על מנת לתפוס את האוטובוס ללה פז, האוטובוס האחרון בשעה 6 בערב ... לבנתיים עברו להם שעתיים ואת האוטובוס כבר פספסנו .. חושבים איפה להקים בחור הזה אוהל על מנת להעביר את הערך ועל כך שעל הפיצה האדירה שרצינו לאכול באותו ערב בלה פז כנראה שלא נאכל ...
לפתע משום מקום הגיע מונית גדולה שהציעה לקחת אותנו עד לה פז, נסיעה של 4 שעות ב 50 שקל בלבד ... כמובן שקפצנו על המציאה מאושרים לחלוטין !

רק לאחר ההליכה גילינו מספר נקודות אדומות של טרמיתים שאכלו לנו קצת את היד אבל לא נורא ... היינו צריכים להוריד שרוולים כשהלכנו בקטעים מלאי צמחיה שבדרך.

חזרנו ללה פז לקראת ליל הסדר ולמחרת כבר התחלתי להתנדב בבית חבד, תם ונשלם עוד טרק מדהים שלא אשכח עוד הרבה הרבה זמן ... מעטים הטרקים שמשלבים בתוכם גם תרבות מקומית .. מומלץ בחום !