יום ראשון, 16 במאי 2010

גלאפגוס - חלק ב'

יום ג' - הרמוניה

Day 3: Monday
Morning:
Isabela (Albemarle) Island: Tagus Cove
Afternoon: Fernandina (Narborough) Island: Punta Espinosa

עבר עלינו לילה של טלטולים .. כמו תינוק בערסל, מה שכן אף אחד לא קבל מחלת ים או משהו כזה ואני במיוחד הצלחתי לישון ממש טוב .. אהבתי את הטלטול הזה ..

קמנו בשעה שש וחצי לקול המוזיקה הקלאסית של רפאל, לאחר 2 דקות רפאל מתחיל לדבר על כך שהוא איתר כמה לוויתנים קרוב לספינה ומי שמעוניין יכול לעלות לסיפון ולצפות וארוחת הבוקר מוכנה.
איך ששמעתי את זה ! אפ על הרגלים וטסתי לסיפון לראות .. הפעם האחרונה שראיתי לוויתנים היה בפורטו מדרין בארגנטינה, שיט עוצר נשימה של לוויתני ענק  קופצים מהמים, מחזה שלא אשכח !

הלוויתנים שצפינו בגלפגוס היו Minke whale ! על פי מה שרפאל טוען מאוד נדיר לראות אותם בניגוד לסוגים אחרים של לוויתנים שיש באזור, שטנו בין האי איזבלה לפרנדנדינה, באזור הזה יש את זרמי המים הקרים ביותר בגלאפגוס ולכן ניתן למצוא המון "מפלצות ימיות" באזור הזה.

לאחר שפתחנו את הבוקר על הצד הטוב ביותר ואכלנו ארוחת בוקר התחלנו לשוט עם הפנגות לאורך אחד המצוקים של האי איזבלה, נכנסנו ל 2 מערות מדהימות גם כן.

אני כולי צמה לתמונות נוספות להזדמניות צילום חדשות, ההזדמנויות לא אחרו לבוא.
איך שיצאנו מהמערה הראשונה לפתע צצו להם מספר פינגווינים חמודים ששחו במים סביבינו וגם אריה ים אחד .. לא עברו 5 דקות ולהקת דולפינים מדהימה התחילה לקפץ סביב הפנגות ולשחות עם הגלים שהפנגות יוצרות !
זו היתה חוויה מדהימה לחלוטין !!! ממש כמו בסרטים ולכן את הסרטון הבא אתם חייבים לראות !

הדולפינים עוד קפצו לידינו ושחו מתחת לפנגות, המים כל כך צלולים שניתן לראות אותם בכיף מתחת למים.

המשכנו הלאה, נתקלים בעשרות מרין איגואנות נהנים מהשמש החמימה ובהמשך גם נתקלנו ב 2 פינגווינים חמודים שמתחממים בשמש.

חזרה ליאכטה מעוד שייט מדהים לחלוטין, אי אפשר לדעת מה יקרה פה מעבר לפינה או מה יצוץ מהמים, מגוון בעלי החיים והריכוז כה גבוהה פה שזה מטורף לחלוטין !

ביאכטה המלצר "פרנסיסקו" כבר חיכה לנו עם מיץ תפוזים טרי ועוגיות שהשף הכין, אני לא מאמין שאני בכלל כותב את זה פה אבל .. ככה זה היה, וזה מה שאכתוב ..

ישר לאחר מכן יצאנו עם הפנגות לשנירקול לפני ארוחת הצהריים, אנו נצפה בצבי ים ומה שיבוא יבוא.

התחלנו לשנרקל וכבר על ההתחלה צפינו במספר רק של צבי ים ענקיים ומדהימים, אתה מתקרב אליהם כל כך קרוב שהפיתוי לאחוז בהם כל כך גבוהה שזה מדהים .. פשוט לתפוס את השיריון והם כבר יקחו אותך לאן שיקחו.

נתקלנו בתמנון יפיפה, פינגווינים ששחו וצללו ממש לידינו כאילו אנחנו לא קיימים כלל !
אריות הים גם לא אחרו לבוא.

צפו בסרטון של התמנון שמצאנו שם, איך הוא פותח עין ענקית ובורח לו.

חוזרים ליאכטה לאחר באמת שנירקול מדהים, זה רק הולך ומשתפר.
אוכלים את ארוחת הצהריים ומתחילים בשיט קצר של שעה וחצי לכיוון האי פרנדנדינה, לשם התחלנו לצאת עם הפנגות בשלוש וחצי בצהריים לאחר מנוחה קלה.

כבר אי שהתקרבנו לאי לא יכולנו שלא להבחין בעשרות מרין איגואנות שפזורות על צלעי הבלה והמגמה, ראינו עד עכשיו קבוצות קטנות אך בכמויות כאלו זה היה פשוט טרוף !!

קצת תמונות שטות והמשכנו הלאה בשוטטות על החוף .. מקבלים המון הסברים מרפאל אבל אני כמובן שלא יכול להתאפק ורק התעמקתי בצילום תוך כדי מתן אוזן לכיוון רפאל, המידע שנתן לא פחות עניין אותי.

הגענו אל שלד של לוויתן שככל הנראה עלה על החוף בגלל שינויים מגנטים כתוצאה מפעילות געשית שהחלה באותו הזמן.

לאחר ההסברים רפאל נתן לנו 20 דקות להסתובב חופשי על החוף ולהנות ממנו.

נאספנו בשנית ע"י רפאל וקבלנו הסבר מאוד יפה על אריות הים, כיצד הם התפתחו אבולוציונית והוא התרכז בחוליות הצוואר ובשרירי הצוואר שלהם, בגלל הצורך של אריות הים כשהם שוחים להביט על הזמן מעלה ולא ישר הם עם השנים פתחו את היכולת הזו להרים את הראש למעלה בצורה מושלמת וללא מאמץ, ניתן לראות אותם גם על היבשה כל הזמן מותחים את הראש אחורנית ..

לאחר מכן קבלנו הסבר על כיצד פרנדנדינה נוצרה, זהו בעצם הר געש עצום שהתחיל להתפרץ מתחת למים ועם מאות השנים התפרצות אחר התפרצות נוצרו שכבות שונות של מגמה שהתקשתה עד שהשכבות האלו צצו מעל פני המים וכך נוצר לנו אי שלם של מגמה שהתקשתה, חול שהגיע מהים ויש לנו אי מושלם עם צמחיה שופעת ומגוון בעלי חיים יחודיים אבולוציונית.

המשכנו עוד קצת לטייל על החוף, התרכזתי הפעם בסרטנים, צפיתי וצלמתי ... נהנתי מאוד לראות אותם מקפצים על המים... זהו הזן היחידי של סרטנים שמסוגל "ללכת על המים" .. פשוט ככה, גם הצלחתי לתפוס אחד מהם עושה את זה ... מרתק בצורה שלא ניתן לתאר, הם יפים כל כך והצבעים לא נותנים לעין לעזוב אותם לרגע.

התמונה שלפניכם חשובה לי מאוד, הצורה שבה המרין איגואנות חיות יחד עם הסרטנים פשוט מדהים, איזו הרמוניה יש בין החיות וכיצד הן חיות יחד ומפיקות תועלת אחת מן השניה.

בהמשך שמתי לב למנוע ישן שחצי קבור בחול ונגשתי לרפאל, התשובה שלו לגבי זה היה שזהו מנוע ישן משנת 1921 של ספינה טרופה עוד כשהספרדים היו בגלפגוס.

המשכנו הלאה למספר אריות ים שחיות ממש על החוף, היה כל כך כיף לשמוע אתם וכיצד הם משחקים אחד עם השני, לשבת לצפות ולא לזוז, תענוג רצוף.

עוד תמונה שאני מאוד אוהב, תראו את הראש של האיגואנה, זה נראה כמו סלע או כמו חלק מסלעי הלבה.

בדרכנו חזרה נתקלים בעוד כמה אריות ים קטנים, רפאל כבר מתיישב לו מול אחד ומתחיל לדבר איתו, האאווו האוו, והם כמובן מחזירים תשובה, חמודים שכאלה.

הגיע הזמן לעזוב את החוף לאחר שעתיים וחצי של הנאה רצופה !
אנו חוזרים אל היאכטה לארוחת ערב וצופים בשקיעה מרהיבה.

לאחר ארוחת הערב המצויינת שקבלנו, רפאל החליט לעשות לנו שיעור על הכוכבים על הסיפון העליון של היאכטה עקב ההתעניינות הרבה שהיתה בקבוצה, רפאל למד במשך שנים על הכוכבים וידע לתת לנו הרצאה מדהימה ומרתקת כל כך על שלל הכוכבים שראינו בשמים, צורות שונות ומשמעויות שונות מתרבויות שונות.
את ההרצאה הוא עשה בעזרת לייזר ירוק (כמו במועדונים) רק שהוא משתמש בזה בשביל להצביע על הכוכבים השונים וזה פשוט הדליק את כולם כלל אותי .. קו לייזר ירוק שבעזרתו ניתן להבין בדיוק מה הוא אומר... כולם היו מוקסמים והקשיבו בכיף במשך שעה ארוכה, למדתי כל כך הרבה על הכוכבים והצורות השונות.

לאחר מכן הלכנו אל החדרים להעביר את הלילה כשאנו עוגנים באותו המקום ולילה ללא טלטלות של הפלגה.
לא צריך להסביר במילים נוספות על כך שעברנו עוד יום פשוט מדהים ! כמה חוויות בזמן כל כך קצר, זה לא נתפס !, אני גאה ומרגיש מבורך על כך שאני נמצא באיים הקסומים האלו !

1. מדהים מדהים אין מילים נהנתי לקרוא כל מילה ומילה אתה מתאר נפלא התמונות מדהימות מחכה לחלק ג אמא