יום ראשון, 16 במאי 2010

גלאפגוס - חלק ד'

יום ה' - טבע

Day 5: Wednesday
Morning:
Bartolome (Bartholomew) Island: Pinnacle Rock & Overlook
Afternoon: Santa Cruz (Indefatigable) Island: Dragon Hill

You're just there, in that moment, in that special place and time.

עוד בוקר מוצלח עם השקמה נוסח רפאל ואנו על הרגלים בחמש וחצי בבוקר, מה לא עושים בשביל להיות ראשונים לפני כל הספינות האחרות, אין כמו להיות בקבוצה קטנה לבד על כל האי הגדול שאליו אנו עומדים לעלות.

אוכלים את ארוחת הבוקר ויוצאים עם הפנגות אל האי ברטולומי, האי עצמו מלא בהרי געש וממנו ניתן לצפות בצורה מדהימה על האזור כולו ועל האיים השונים.

אנו מתחילים בהליכה תוך כדי זריחה, באמצע רפאל עוצר אותנו בתצפית על אמצע הדרך ומתחיל לספר לנו אודות גלאפגוס וכיצד האיים נוצרו, גלאפגוס הינה שרשרת איים שנוצרה כתוצאה מפעילות וולקנית ותזוזה תמיד של האדמה, כל פעם אי אחר צץ ואחד אחר שוקע במימי האוקיאנוס.

האי המפורסם איזבלה לדוגמה מורכב בעצם מ 5 הרי געש שונים שמחוברים יחד ע"י שדות לבה שהתקשת וחברה את כל האיים יחד לכדי אי אחד ענק, תופעה מרתקת !

ממשיכים לעלות מעלה תוך צפיה בהרי געש קטנים שמפוזרים באי עד שלבסוף הגענו אל התצפית.

ממעל יכולנו לראות לועה של הר געש ממש בתוך המים, עיגול מושלם ויפיפה, שדות אין סופיים של לבה שחורה שמחברת בין הרים ואיים והרבה הרי געש קטנים שמפוזרים סביבינו, נוף מדהים ומהפנט, מראה לך את כוחות אמא אדמה.

לאחר קבלת מידע נוסף והסברים מרפאל התחלנו בחזרה ליאכטה להתארגן לקראת שנירקול לפני ארוחת הצהריים.

לאחר מנוחה קלה לקחנו את ציוד השנירקול ויצאנו לצד השני של האי על מנת לשנרקל שם למשך שעה וחצי.
נכנסנו למים והתחלנו לחפש את ה White Tip Sharks, למצוא אותם לא היתה בעיה, הם היו מפוזרים בקרקעית וגם קרוב מאוד אליו, התחלנו לשחות איתם וזו היתה חוויה מדהימה בהחלט, העיינים לא יורדות ממנו ... איגל רייז פזורים גם כן על הקרקעית בכל מיני גדלים, כוכבי ים מדהימים לכל אורך השנירקול, לא ידעתי ולא שערתי לעצמי קיימים כוכבי ים כל כך ימים, הגוף שלהם כל כך מורכב עם צבעים וצורות שלא להאמין !
כולם היו מהפונטים לכרישים ולשדה ענקי של כוכבי ים מהסרטים, צללנו כל כך הרבה על מנת לראות אותם מקרוב.

ראינו כוכב ים הנקרא “Chocolate chips sea star” גופו צהוב ועליו מפוזרים נקודות שחורות שדומות מאוד לעיגולי שוקולד בעוגיות צ'וקליטצ'יפס, פשוט לאכול אותו !

עוד חוויה פשוט גדולה שלדעתי היתה חווית השנירקול המדהימה ביותר שהייתה לי בגלפגוס, זוג פינגווינים קטנים שחו ישר מולי הגיעו מטר מהפנים שלי קלטו שאני עומד בדרכם אז מה הם עשו ?!
צללו ונכנסו לי בין הרגלים והמשיכו הלאה ! פשוט ככה ! זוג פינגווינים קטנים שחו לי ישר בין הרגלים וזה לא מספיק ! אחריהם הגיע אריה ים גדול וצלל בדיוק מתחתי כאילו הוא רודף אחריהם, זאת היתה ללא ספק החוויה הגדולה ביותר שלי במימי גלאפגוס !

אנו חוזרים ליאכטה לקראת ארוחת הצהריים והפלגה של שעה וחצי ליעד הבא שלנו.
מצאתי לעצמי קצת זמן עם המחשב לעבוד על התמונות האחרונות.

בהמשך חצי שעה לפני שאנו מורידים עוגן, עליתי ל Sun Deck  על גג היאכטה וצפיתי במשך דקות ארוכות בפריגט יפיפה עף ישר מעל היאכטה בסיבובים ומטרים בודדים מימני, הוא נהנה מהאוויר החם שעולה מהיאכטה וכך הוא דואה לו בכיף ובהנאה עד שנמאס לו.

לבסוף זרקנו עוגן ויצאנו עם הפנגות לכיוון החוף בו אנו נחפש כמה פלמינגואים.

התחלנו ללכת על החוף המושלם, חול לבן ומים קריסטל, מוקף בבעלי חיים מדהימים באמצע האוקיאנוס השקט ... אוכל כל חוף אפשרי בברזיל, נקודה !
הלכנו במשך רבע שעה, לא יודע מה לצלם קודם.

לפתע לאחר שעברנו מספר סלעים והגענו לרצועת חוף אחרת רפאל צועק לכולם להגיע מהר כי לא להאמין ! יש קן של צבי ים שהרגע המוני צבים קטנים בוקעים מהביצים ומתחילים במסע המופלא שלהם לכיוון הים ... כמו רובוטים קטנים הם יודעים בדיוק לאן ללכת, רפאל הסביר שהם יודעים ע"פ השדה המגנטי היכן ללכת אך זו עדיין תעלומה בעולם המדע כיצד הם עושים זאת, ישנם הרבה השערות אך למה בדיוק אף אחד לא יודע.

איך שהצבים התחילו בריצה שלהם אל המים, מי כמובן מגיע ? הטורפים ... ואנחנו עומדים המומים כשהכל קורה סביבינו, הפריגט (הפירט של גלאפגוס) הופיע ואחריו עוד המונים !!! מתחילים לתפוס את הצבים עוד כשהם באוויר במהירות שכזו אחד אחרי השני, זה מראה כאב ואכזרי ! רפאל ממשיך להגיד לנו שזה הטבע וככה זה, הוא איפשר לנו לנסות להציל אחד, שמרית הרימה את אחד הצבים שעוד נשארו בחיים וכיסתה אותו עם הכובע על מנת שהפריגטים לא יראו ויחשבו שכל הצבים כבר נאכלו או הצליחו לחמוק.

אך ללא הצלחה, התקדמנו מספר מטרים ומחכים שכל הפריגטים יעופו, אחד כנראה ידע שיש עוד צב אחד ופשוט המתין באוויר, ברגע ששמרית שמה את הצב במים גזר הדין היה ידוע מראש, לא עברה דקה וכבר הצב הקטן היה בפה של הפריגיט, עצוב אך יצא לנו לראות תופעה מדהימה ואת הטבע בשיאו !

צפו בסרטון המדהים הזה כיצד שמרית שמה את הצב הקטן במים וברגע הוא נעלם !

לאחר חוויה מדהימה המשכנו אל אגם קטן בו היו 3 פלמינגואים יפיייפיים, ללא ספק היפים ביותר והוורדים ביותר שיצא לי לראות, הרבה יותר יפים מהפלמינגואים של האנדיות.

אנו מתחילים את החזרה שלנו אל היאכטה, בדרך אני ונטלי עצרנו ליד קבוצת סלעים לצלם מספר איגואנות וסרטנים, איזה מזל.. ויצא לנו לראות זוג סרטנים מזדווגים כשזהו מחזה מיוחד כיצד הסרטן הפוך על גבו וסרטן אחר ישר מעליו ..

לקראת הגעתינו אל הפנגה שממתינה לנו בחוף ראינו עשרות בלו פוט בוביז עומדים להם בכיף וכמה מהם בשורה על הסלעים, המיקום שלהם היה מושלם לצילום, באמצע שאנו מצלמים ונהנים מהם רפאל צועק לנו להסתכל למעלה וברגע בלי לשם לב אפילו לקחתי את המצלמה מעלה איתי וצלמתי, אלו היו זוג פלמינגואים שבדיוק עפו מעלינו, זה היה פשוט יפה !

לפני שעלינו על הפנגה רפאל הסביר לנו מה פשר הדבר שסוגים שונים של ציפורים כל הזמן יושבים על המקור של השחף הגדול "פליקן חום", עוד צורת חיים של 2 ציפורים שונים לגמרי וכיצד הם מפיקים תועלת אחד מהשני, הציפורים הקטנים אוהבים לאכול ולנקות את השאריות שיש על המקור של הפליקן.

בחזרה אל היאכטה, אנו מתחילים להפליג אל תחנת התדלוק באי בלטרה, שם יש שדה תעופה נוסף אליו רוב התיירים מגיעים בניגוד אלינו שנחתנו בשדה התעופה שבאי סאן קריסטובל שנחשב כבירת גלאפגוס.

תוך כדי שיט התבוננתי בהגאים המקוריים של היאכטה המלכותית ששרת את מלכת מונאקו Grace Kelly, גרייס קבלה במתנה את היאכטה הזו כמתנת אירוסין, היאכטה שאנו שטים בה כבר כמה ימים מכילה היסטוריה רבה עוד מימי מלחמת העולם השניה, היאכטה שמשה בזמנו את הצי המלכותי של בריטניה.

אנו בתחנת התדלוק, שם צפינו בעשרות של בלו פוט בוביז פשוט מתקיפים את המים בצורה המונית שכזו, פשוט מדהים ! כולם יחד במכה אחת מוחצת על להקת דגים, צפו בסרטון עד כמה זה מתוזמן בצורה מושלמת.

וזהו, התחלנו בהפלגה של מספר שעות עד לעיר הנמל פורטו איורה, שם נעגון ללילה ומי שרוצה גם יכול לרדת לשעה קצרה להסתובב ולחזור ליאכטה מאוחר יותר, כשהגענו ירדתי כמו כל השאר אל העיר להסתובב קצת ולהנות מהמקום וחזרנו ליאכטה להעביר את הלילה בשינה ללא טלטלות.

עבר עלינו יום נוסף בגן העדן הזה, לתאר אפשר בלי סוף ..
למחרת אנו נעביר את היום בהליכה למרכז המחקר והשיקום על שם צ'ארלס דרווין והליכה ביערות של האי, אנו גם נבקר בשמורה של צבי יבשה ענקיים שמסתובבים חופשי ביערות ובחנות שמוכרת פולי קפה אורגנים ונחשבים לאיכותיים ביותר, איזה יום .. בחיי.