יום ראשון, 16 במאי 2010

גויאקיל - דיל החלומות



אל גויאקיל הגעתי בטיסה נוחה מאוד ומהירה, שדה התעופה נראה מעולה וחדש לגמרי .. מונית זריזה ואני בהוסטל שנמצא אי שם בפרברי גויאקיל, האווירה טובה ואפשר להתמקם לכמה זמן שנצתרך עד שאמצא את הדיל המתאים לנו לגלפגוס, בהוסטל ישנה סוכנות נסיעות שמומלצת מאוד בקרב ישראלים והסוכנת מסוגלת למצוא לנו דילים טובים בדקה תשעים, אך היתה לי הרגשה שאם אחפש בעצמי אני אדע יותר.


בהוסטל ישנם מספר בעלי חיים ובניהם תוכים, קופים קטנטנים ומספר צבים בבריכה קטנה ...
די אהבתי את זה .. להתעורר לקולות התוכים בשש וחצי בבוקר ולא מעוד תרנגולת משוגעת בחצר של השכן.

את רב הזמן ביום הראשון העברתי נטו בלקרוא בלוגים של אירופאים ואמריקאים לגבי גלפגוס וכיצד הם מצאו לעצמם דיל לגלפגוס, חפשתי משהו מיוחד .. חפשתי את המסלול המתאים והנכון ביותר, כל ספינה עושה מסלול אחר, הספינות הזולות יותר גם שטות לאט יותר ורב הסיכויים שהמדריך גם לא יהיה "מדהים" כלל האנגלית שלו ורציתי מאוד להיות עם מדריך ברמה 3 שזו הרמה הגבוהה ביותר, לפחות 20 שנה וותק בגלפגוס ויש עוד מספר קריטריונים לקבל רישיון שכזה.

לבסוף עוד באותו היום הצלחתי למצוא בלוג של אחד שממליץ להתקשר ישירות לחברות שמחזיקות את היאכטות בגלפגוס ולנסות להשיג מהם דיל של הרגע האחרון ושלל לחלוטין את האופציה להתקשר לסוכניות ולארגן את זה דרכם ... אז התחלתי לעבוד על הכיוון הזה, הבחור נתן מספר טלפונים ופרטים של חברות טובות והתחלתי לעבוד עד שלבסוף יצרתי קשר עם סוכן שבכלל יושב בקליפורניה בסניף הראשי של חברת Quasar Expeditions , שאלתי אותו לגבי דיל לדקה תשעים לזמן הקרוב וקבלתי הצעה ב 2500 דולר ליאכטה הנקראת גרייס כשהמחיר הרגיל זה 5150 דולר !, כמובן שאמרתי לו שזהו מחיר גבוהה מידי בשבילי והתקציב הרבה יותר נמוך מזה .. בסופו של דבר קבלתי בהרבה נמוך מזה כלל הכל (טיסות + מס כניסה לפארק וכל מה שכלל מעבר לזה), במחיר של 1800 דולר קבלנו הכל ביאכטה המפוארת ביותר בגלפגוס עם המסלול שייט הטוב ביותר שהצלחתי למצוא עם מדריך ברמה 3, כל הלוקסוס שהיאכטה מציעה פחות כמובן עניין אותי אבל למה לא וזה עוד במחיר של רמה הרבה פחות טובה.

(הפסקות הבאות יותר קשורות לעזרה למטיילים שמעוניינים להגיע לגלפגוס ולעשות זאת כמו שצריך ולא בצורת רולטה רוסית מה שנקרא ולדעת בדיוק לקראת מה הם הולכים).



באותו מחיר חברים שאותם הכרתי בהוסטל וגם חבר'ה שרק חזרו מגלפגוס עשו מסלול הרבה פחות טוב עם יאכטה קטנה יותר ומדריך ברמה נמוכה יותר, זהו המחיר שיוצא פחות או יותר כלל הכל, תראו אילו דילים ניתן למצוא ממש בדקה תשעים, קצת מאמץ והכל אפשרי !

על מנת לבדוק עד כמה המחיר באמת טוב הלכתי אל הסוכנת בהוסטל ובקשתי ממנה שתברר לי מחיר לגבי היאכטה הזו והמחיר שקבלתי היה 1661 דולר רק הקרוז ככה שהמחיר הסופי היה יוצא הרבה יותר יקר, ככה זה לדוגמה שמנסים למצוא דיל טוב מסוכנות .. העמלות צריכות להגיע מאיפשהו אך מהחברות שבבעלותן היאכטות אין עמלות .. 

כמובן שאני אמליץ בחום על חברת Quasar Expeditions שהיא נחשבת לחברה הטובה ביותר בגלפגוס ומחזיקה במספר יאכטות מהמפוארות והטובות ביותר שיש, אך כמובן אם מתאפשר לכם לעבוד על פי דילים של דקה תשעים, ממליץ ליצור קשר עם הסוכן PAUL דרך אתר האינטרנט שלהם http://galapagosexpeditions.com/grace_dc.php ,יש להתקשר מספר ימים לפני יום שבת שזהו היום היחידי בהם ההפלגות יוצאות.

לאחר בירורים נוספים ותחקורים הבנתי בהחלט שזהו דיל החלומות שלי לגלפגוס, הדובדבן שבקצפת למסע של 7 חודשים ברחבי היבשת הקסומה הזו, ידעתי שזה הולך להיות השיא של הטיול שלי ורציתי לעשות אותו כמו שצריך על הצד הטוב ביותר, זהו לא סתם עוד מקום.. זהו גן עדן אמיתי !
למחרת כבר שמרית הגיע בטיסה דומה לשלי וסגרנו את הדיל עם PAUL  בצורה נוחה דרך הSKYPE ,קבלנו את כל המידע שצריך וגם חוזה מסודר על מה שאנו צריכים לקבל שלא יהיו אי הבנות.
ההפלגה יוצאת ביום שבת ב 8.5 והיינו צריכים להמתין עוד 3 ימים של ציפיות מטורפות וחוסר סבלנות !
אך לפחות העברנו קצת את הזמן ביציאה אל מרכז גויאקיל שם יש פארק איגואנות נחמד ביותר.


עשרות איגואנות ענקיות מסתובבות חופשי בפארק וגם סנאי קטן.

בהמשך הלכנו אל הטיילת החדשה שנבנת לאורך שפת הנהר הענקי של גויאקיל, בהחלט עשו עבודה יצאת מן הכלל על הטיילת הזו, פארק שלם של עצים וצמחים מיוחדים, מים זורמים כמו גן אירועים אחד גדול.


קצת מסתובבים בקניון, קונים מצלמה חד פעמית נגד מים ורואים סרט, רק לשרוף ז-מ-ן !
אך לבסוף הרגע הגדול הגיע, יצאנו ב 10 בבוקר לכיוון השדה תעופה, יוצאים להגשים חלום !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה