יום ראשון, 16 במאי 2010

גלאפגוס - חלק ג'


יום ד' - הענקים

Day 4: Tuesday
Morning: 
Isabela (Albemarle) Island: Urbina Bay (kayaking optional)
Afternoon: Isabela (Albemarle) Island: Punta Vicente Roca 


The core of mans' spirit comes from new experiences.

קמים לעוד בוקר נפלא בגלאפגוס, השעה שש בבוקר ואנו בדרך לארוחת הבוקר, מקבלים תדריך קצרצר מרפאל ויוצאים עם הפנגות לכיוון אחד מחופי איזבלה, הפעם אנו נחפש צבי יבשה ענקיים, איגואנות יבשה וציפורים שונים.


אנו יורדים ליבשה ומתחילים בסיור, מה שמדהים כיצד רפאל יודע לתזמן אותנו נכון לפני שכל הקבוצות האחרות מגיעות וגורמות לבעלי החיים לזוז מהשביל והקבוצה הבאה כבר לא תראה אותם, זו הסיבה שאנו גם קמים יותר מוקדם משאר היאכטות שמסביב, החוק הראשון של רפאל היה תמיד להיות ראשון על האי, לא משנה מה אבל כמובן זה הכל תלוי ברצון הקבוצה.. אף אחד לא אומר לא, זה ברור.

התחלנו במפגש ראשון עם סרטן נזיר, קבלנו את כל הסיפור על צורת החיים שלו מרפאל.










קצת הסבר מוויקיפדיה:
 "סרטן הנזיר (Hermit Crab) אינו קרוב משפחה של הסרטנים האמיתיים. הוא נוטים לאמץ קונכיות ריקות ולהתנחל בתוכן. הוא יכול להכניס את כל גופו אל הקונכייה. לרוב סרטן הנזיר מתנחל בקונכיות של חלזונות-ים, ורכיכות ימיות. קצה הגחון של סרטן הנזיר מותאמת להיצמדות לחלק המתאים בקונכייה הריקה. אחרי שהסרטן גדל ומתפתח, הוא מוצא קונכייה גדולה יותר ונוטש את הקודמת. 
באנגלית הוא מכונה "Hermit", על שם הנווד הגר לבד במערה קטנה.
רוב סרטני הנזיר חיים בטבע בקבוצות של 100 ומעלה, והם לא משגשגים בקבוצות קטנות."

הסיפור חיים של הסרטן הזה בהחלט ריתק אותי מאוד, צורת חיים מעניינת מאוד.

המשכנו הלאה ופשוט לא הפסקנו להתקל באיגואנות יבשה יפיפיות ובצבי יבשה ענקיים לאורך שעה וקצת של הליכה, כל כך כיף לראות אותם בטבע, לא להאמין איזה גודל !
























הצבע הצהוב של האיגואנות והעור דמוי שיריון ואבנים קטנות מקנה להם מראה מיוחד ויפה, אהבתי פשוט לשבת לצלם ולהתבונן, הם נראים כל כך שלווים ..

אנו בחזרה על החוף נתקלים בעוד מספר סרטני נזיר, על אבן גדולה מונחים כל מיני סוגים של גולגלות ושאריות של בעלי חיים.






בחזרה עם הפנגות ליאכטה גם נתקלנו בבלו פוט בובי עומד לו בכיף על הסלע באין מפריע.


על היאכטה קבלה אותנו גם Lava Gull יפיפיה עם נוצות מדהימות, הגעתי כל כך קרוב אליה שיכולתי לתפוס תמונה שלמה רק של הנוצות שלה, צפו בסרטון.







התחלנו בשיט של 3 וחצי שעות ובזמן הזה אכלנו צהריים וצפיתי בתמונות במחשב, לראות קצת תוצאות מהיום.
כל פעם מחדש אני מברך את הרגע שקניתי את המחשב הקטנטן הזה באושוויה שבדרום ארגנטינה, הוא היה איתי לכל אורך הדרך, בעזרתו הצלחתי להשיג מידע רב לאורך כל המסע, גם בלעדיו לא הייתי מצליח לכתוב את כל הבלוג הזה שיהווה לי סיפורים מתקופה מופלאה כשאני אשב בין 4 קירות המשרד שבעבודה עתידית ..






הגענו אל יעדינו והורדנו עוגן, כשיצאנו אל הסיפון ראינו את הספינה המפורסמת של נשיונאל גאוגרפיק ! האנאובר ששירתה את מסעות המחקר של נשיונל גאוגרפיק באנטרטיקה, היום כבר יש להם ספינה חדשה באנטרטיקה ואת האנדאובר הביאו למשלחות בגלאפגוס.

זו הספינה שראיתי רבות בתוכניות ובפרקים המדהימים בערוץ שלהם בבית, רק להתבונן על הספינה אני יכול להגיד שזו היתה חוויה מגניבה במיוחד, ממש להרגיש כאילו בסרט של נשיונל גאוגרפיק.




לאחר שעגנו ירדנו עם הפנגות והתחלנו לבצע שייט לאורך המצוק ולתוך המערה, ראינו עשרות רבות של מרין איגואנות, בלו פוט בובי, צבי ים שמגיחים מהמים והצבע המושלם של הכחול הצלול באזור המערה שם אין החזר אור של השמש וניתן להסתכל יקר לתוך כחול מדהים.


















בחזרה ליאכטה ומתכוננים לעוד שנירקול שצריך להיות מדהים, רפאל אומר לנו שזה אתר השנירקול עם הריכוז הגבוהה ביותר של צבי ים ענקיים, הם הולכים להקיף אותנו מכל הכיוונים.

ישר לאחר מכן ירדנו עם הפנגות שוב והתחלנו בשייט לכיוון אתר השנירקול שקרוב למערה, איך שנכנסנו למים קבלו אותנו מספר צבי ים ענקיים ויפיפיים ! לא הפסקנו לשנרקל סביבם ולצלול לאלו שנמצאים בקרקעים.


















בהמשך לקראת סיום השנירקול, כמה בלו פוט בוביז החליטו לצאת לציד דגים בדיוק איפה שאנחנו נמצאים !!
כמו מטוס, הוא פשוט טס לתוך המים בצורה מדהימה וצולל כמה מטרים על מנת לתפוס לו דג ועולה בחזרה למעלה, ומה שהכי מדהים שראיתי את זה בזמן אמת, הבובי בצע את הצלילה 3 מטרים ממני בדיוק, ראיתי אותו מגיח מלמעלה סוגר כנפיים בצורה אווירודינמית מדהימה צולל מטה ובום איך שהוא נכנס אל תוך המים אני צללתי איתו וראיתי את שובל הבועות שמאחוריו, כיצד הוא מגיע כמה מטרים מתחת לפני המים אל תוך קבוצת דגים ומנסה לתפוס דג ללא הצלחה, עולה מעלה בחזרה מתנער מהמים ועף שוב ... זה היה פשוט מ-ד-ה-י-ם.
לא להאמין, לחיות בתוך סרט של נשיונל גאוגרפיק כמו שזה ! פשוט ככה, כולנו כל כך התרגשנו ורפאל בכלל השתגע כשזה קרה, להיות נוכח במים כשבוביז מתחילים לצוד דגים זה בהחלט מזל ומקריות, עוד חוויה בלתי נשכחת ! הסרט הזה מתנגן לי בראש כל פעם שאני חושב על היום ההוא, ואו.

חזרה אל היאכטה אחרי שנירקול מדהים לחלוטין ! לא נתפס !
אנו עולים מורידים את הציוד ונכנסים לג'קוזי להחזיר את החום גוף הטבעי .. החיים הטובים הא.

איך שאני מתחיל להיכנס למים החמים אחד מעובדי היאכטה צועק לנו להגיע למעקה לראות משהו בדמוי כריש !
לא להאמין אבל זה היה SUN FISH  !!!!!!#@%
אחד היצורים המוזרים ביותר שראיתי בספרים של רפאל לגבי עולם המים של גלפגוס, זה כמו סוג של דג עם סוף של אמפנדה, אין לי איך לתאר את זה ... זו התמונה היחידה שהצלחנו לתפוס ברגע הזה.


הוא יצא ממש אל פני המים ויכולנו לראות אותו.

כך הדג נראה:
* Thats just example picture from Google


ואו איזה יום !!!!

התחלנו בהפלגה ארוכה לכיוון האי ברטלומי, שם אנו נלמד על הגאוגרפיה של גלפגוס ועל היווצרות האיים, כמו כן נבצע שם גם שנירקול עם כרישים ונצפה בעשרות כוכבי ים וחתולי ים.

באמצע השייט אנו אמורים לחצות את קו המשווה, צוות הספינה כבר מתכונן עם קוקטיל חצית קו משווה, זה היה אחד הרגעים המצחיקים שרפאל קרע אותנו מצחוק, עשיתי סרטון ארוך של כל מה שהלך שם, להעלות דבר כזה לא כל כך מתאפשר לי אבל נסתפק בתמונות.






הקפטן כל שניה משחק עם המנועים רק לעצור על ה 00000000 של ה GPS.


בהמשך חזינו בתופעה מדהימה ביותר של מנטה ריי פשוט מקפץ מהמים בגובה של מטר או שניים ונוחת על הבטן ובקפיצה השניה הוא נוחת על הגב !!
זה פשוט מדהים לראות דבר שכזה פשוט קופץ מהמים, תופעה מטורפת לחלוטין והסיבה לכך שהם עושים את זה, זה בשביל להעיף את כל היצורים הקטנים שנדבקים לגופם ועצם הנחיתה על הבטן והגב הם מצליחים לנקות את עצמם, פשוט מדהים !


תמונה של מנטה ריי (הייתי מת לתפוס כזו תמונה):


* Thats just example picture from Google





ומה שעוד יותר הזוי זה לקרוא את הכתבה הבאה: http://mmmedicine.blogspot.com/2008_03_01_archive.html


זכינו גם לשקיעה מדהימה עם תחימה שחורה של עננים וים ובאמצע השמש, יפיפה.






מאוחר יותר רפאל נתן לנו חצי שעה של תדריך לגבי מחר ועוד חצי שעה של העשרה לגבי נושאים שונים על גלאפגוס, וכך סיימנו עוד יום מופלא בקבוצת האיים של גלאפגוס, כמה חוויות .. קשה לעקל את כל מה שרואים פה.. אנו חושבים שראינו הכל !? זה רק מתחיל.

2 תגובות:

  1. כולי קנאה, איזה יופי!
    שוב רק תיקון קטן - זה לא איגל ריי
    איגל ריי זה המנוקד הקטן, והוא לא קופץ מחוץ למים
    מה שראית זה מין קטן יותר של מנטה, שכחתי איך קוראים לו, אבל הגוף שלו שחור חלק ויש לו שני חלקים מוזרים שיוצאים מאיזור הפה
    בדיוק כמו שרואים בתמונה ששמת
    מדהים איך תפסו תמונה כזו, הרי אי אפשר לדעת מתי הוא יקפוץ, וזה לוקח בדיוק חצי שניה

    השבמחק
  2. יאלה ניר ידעתי את זה !
    לפי ה"זרועות" שיוצאות בקדמת הגוף שלו זה מנטה ריי, לא יודע למה רשמתי בכלל איגל ריי, חברים שלי ראו אותו בשנירקול הראשון אך אני לא הייתי במקקום הנכון בשבילי לראות גם :|

    תודה רבה רבה ניר על התיקון, זה חשוב לי מאוד !

    השבמחק